• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolgrill

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
696
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

Vi har en gammal Primus Bistro, med gasollågorna ovanför grillgallret. Den är helt suverän! Det feta droppar ner på en plåt, vilket innebär man slipper det mesta av rökos. Den tillverkas inte längre, så alterativet finns troligen i Cramers sortiment.

Mvh
/ Olle

Den är perfekt att grilla gravad lax i skivor på den.

Se HBK recept
 
F

F.d. 15549

Guest
Sv: Gasolgrill

Vi köpte en sunwind smart michigan på coop forum förra året, en "stor" liten grill,
jag är helnöjd :)

www.davidsenshop.dk/.../SUNWIND_SMART
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

Vi har det här grill från jula Art.nr: 761020 ...väger inte mer en 5 kg
Gasolgrill med en brännare - Jula AB

Julas är den enda som jag hittat som har varmhållninghylla (perfekt när man grillar olika rätter som tar olika lång tid), saknar sidobord men fortfaranden den bästa jag hittat hittils.

Fler förslag (varmhållninghylla + sidobord hade varit perfekt)

Peter :)
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

Jag köpte den här grillen från Jula förra våren, och är helnöjd.

Var först sugen på den lilla Webergrillen, men den föll bort då den var ca 10 kg tyngre.

//Tommy
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

Julas är den enda som jag hittat som har varmhållninghylla (perfekt när man grillar olika rätter som tar olika lång tid), saknar sidobord men fortfaranden den bästa jag hittat hittils.

Fler förslag (varmhållninghylla + sidobord hade varit perfekt)

Peter :)

En fördel med Jula grillen är också att den är gjord av plåt så kyls det ner väldigt fort efter användning.. nackdel är att de är lite för låg att ha på marken och för stor på bordet...Vi har gjord avtags bara förlängning till ben att den har "stå"höjd om man vill.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

En fördel med Jula grillen är också att den är gjord av plåt så kyls det ner väldigt fort efter användning.. nackdel är att de är lite för låg att ha på marken och för stor på bordet...Vi har gjord avtags bara förlängning till ben att den har "stå"höjd om man vill.

Har du en bild på benen ?

Peter :)
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

Har du en bild på benen ?

Peter :)

Benen är gjorda av homogen plast som min bror fixade genom sitt jobb ...svarvade det till rätt dimension att det passade in i grillbenet ,men det är onödigt tunga...går lika bra göra av trä eller aluminiums rör. Grillgallrets höjt blir i mitt fall 60cm från marken....förlängningen är 30cm.
image.jpg
 

Mattssons

FD HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Åland
HBK-Nr
10069
Medlemskap
2021
Sv: Gasolgrill

Calle grillar maj 2012.jpg


En Weber Q120 med hopfällbart benstativ + utfällbara sidobord använder vi och är fruktansvärt nöjda, lagar nästan all mat på den.
Vi har även stekbord till den så till frukost brukar det bli ägg och bacon!

Hälsningar Mattssons :)
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: Gasolgrill

Benen är gjorda av homogen plast som min bror fixade genom sitt jobb ...svarvade det till rätt dimension att det passade in i grillbenet ,men det är onödigt tunga...går lika bra göra av trä eller aluminiums rör. Grillgallrets höjt blir i mitt fall 60cm från marken....förlängningen är 30cm.
Visa bilaga 67251

Gjorde samma stuk som dej fast med alurör från ett vindskydd som kapades till lagom längd. Häggen i Umeå
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Gasolgrill

Visa bilaga 67253


En Weber Q120 med hopfällbart benstativ + utfällbara sidobord använder vi och är fruktansvärt nöjda, lagar nästan all mat på den.
Vi har även stekbord till den så till frukost brukar det bli ägg och bacon!

Hälsningar Mattssons :)

Stekbordet läggs det uppe på Gallret eller hur funkar det? Grillen ser ju bra ut .
 

Mattssons

FD HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Åland
HBK-Nr
10069
Medlemskap
2021
Sv: Gasolgrill

Precis, det läggs ovanpå gallret.
Sen använder vi en liten gasflaska, men det finns ju också koppling att köpa, så man kan använda flaskan man har i bilen om man vill det!

Mvh Åsa
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Gasolgrill

Precis, det läggs ovanpå gallret.
Sen använder vi en liten gasflaska, men det finns ju också koppling att köpa, så man kan använda flaskan man har i bilen om man vill det!

Mvh Åsa
Vi har en likadan är nöjd vi grillar nästan året om
Har provat i -20 funkar bra pg locket som behåller värmen
 
Toppen