• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Peugeot J5 2,5 TD

Status
Stängd för vidare inlägg.

nergaard

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9296
Medlemskap
2024
Sv: Peugeot J5 2,5 TD

Hej Jankro.

Ja jeg ved godt at jeg lovede lidt reportage fra min renovering men vi har i Danmark været hårdt ramt af økonomiske problemer.

Dette har desværre gjort at vi har været nød til af afskedige en del af medarbejderne på jobbet, hvilket sedan har åstedkommet at jeg har fået jobbat ganske mycket. I en sådan situation er jeg nød til at prioritere min tid anderledes så dette emne har jeg set mig nödsaget til at nedprioriteret.

Nu börjer situationen heldigvis at vende og vi er begyndt at hyre medarbejdere igen, så jeg skulle gerne mycket snart kunne skrue ned for jobbet og op for mine hobbyer.

Dette beklager jeg mycket om det er blevet taget ilde op.

Här i kväll fik jeg skruet lidt ned for trycket på dieselpumpen (ca. 1/12 varv) så nu röker den inte mere men känns mycket piggare i motoren vilket er bra.

Jeg kommer tilbake med mere om emnet renovering i när fremtid.
 
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.578
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Peugeot J5 2,5 TD

Hej igen, ingen fara nergaard ta den tid som behövs. Det är bara att jag, och säkert rätt många andra tycker det är roligt att se hur andra har gjort och tänkt vid sin renovering.

Kul att du verkar ha fått ordning på din motor.

M.v.h. JANKRO.
 

nergaard

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9296
Medlemskap
2024
Sv: Peugeot J5 2,5 TD

Hejsan.

Jag har tyvärr köpt mig en ny husbil för att jag fick en riktigt good deal på en modell som jag har varit kär i mycket lång tid. Det är en Bürstner Delfin T680 med en Renault Master 2.5 DCI chassi bilen har endast gått 81.000 km och är fra 2006 och är i perfekt skik.

hq_P1110994.jpg

Jeg måste därför sälja min gamla husbil eftersom jag inte verkligen behöver 2 husbilar.

Adria Adriatic 610, 1992, km – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.578
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Peugeot J5 2,5 TD

Hejsan nergaard, grattis till den nya bilen. Renaults "lite äldre" 2,5 motor verkar vara toppen enl. många. Håll lite koll på framvagnens spindelbultar bara, som ha en tendens att bli glappa, om de inte redan blivit utbytta. Svindyrt på verkstad, några hundringar st. om man byter själv :p: (pressade fast i bärarmarna).

M.v.h. JANKRO.
 

nergaard

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9296
Medlemskap
2024
Sv: Peugeot J5 2,5 TD

Hej Jankro.

Tak så hemskt mycket for det, jeg har også læst mycket bra om denne motor og med hensyn til spindelledet så går det vel nok at göre selv.

Jeg skal hente den på torsdag og derefter tager vi en uge på semester i jeres underbare land.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen