• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WEBASTO

H

Husbilgolf

Guest
Jag behöver Webasto motorvärmare för vinterbruk til min HB. 25000 kroner skulle man här i stan för komplett montering! Känner nån av er till en bra verkstad i Värmland eller VGötaland (eller Norge!) som gör dette till en "normal" penning?
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: WEBASTO

Hej
Det pris du fått är nog en normal penning. Det är vad jag betalade vid denna tid förra året.
Värmaren är dock mycket bra även om priset kan synas litet högt.
 

ottoilmari

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1214
Medlemskap
2026
Sv: WEBASTO

Kolla Tradera säljer billigt för 8595kr
131313372_1.jpg

Webasto Thermo Top E

Diesel

12V

4,2 kw

förbrukning 0,3L/Tim

Vikt 2,9kg

Orginal Webasto Parkeringsvärmare Dieselvärmare

Mått 214x106x168mm

Inkl Bränslepump samt installationsdetaljer.

Startur tillkommer.



Med en webasto i bilen slipper du skrapa rutor igen.



En Webastovärmare drivs via bilens bränslesystem så du behöver aldrig tänka på att parkera i närheten av ett eluttag eller hålla på med några sladdar. Du sätter helt enkelt igång värmaren genom att ställa in tiduret på önskad starttid. Du slipper skrapa is från rutan och motorn skonas från slitage vid kallstart.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: WEBASTO

I höstas fick jag betala 2.100€ på Bosch Dieselservice utanför Hannover för en Webasto motor- och kupévärmare med tidur, monterat och klart. Motsvarar ungefär 18.000 SEK, så en liten utlandsresa kan löna sig.

aake
 
F

F.d. 25282

Guest
Sv: WEBASTO

en smule info om montering af Webasto

Dancamper i Horsens, Danmark er rigtig dygtige til eftermontering af udstyr i Autocamperer. på deres hjemmeside www.dancamper.dk du kan under Service og udstyr se montering af udstyr b.la. Motorvarmer bemærk at der er en tænd sluk funktion der går uden om Webasto styring.. John er ekspert, og meget omhyggelig med montering.:)

Jeg har ikke prisen fra Dancamper, men i Danmark fås Termo Top 5-12v Diesel for dkr.8.794,-
 
H

Husbilgolf

Guest
Sv: WEBASTO

Tack så långt - 25t kronor i Sverige är ung 15% billigare än i Norge, och Sverige är ju favoritlandet att färdas i!
Danmark är också interessant, skal kolla det, jag bor mindre än 10 mil från Danmark faktisk.
Men jag är ingen tekniker och kan inte göra detta själv!
Andra förslag?
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: WEBASTO

Hej!
Jag håller på att montera en Webasto i min Fiat Ducato. Antar att det är en sådan du har.
Det går att komma undan billigare om man köper begagnade delar på skroten.

Jag kommer helt säkert att hamna under 6000:- men då gör jag allt jobb själv.
Dock blir det en bättre installation än den sats Webasto har till Ducato.

Se gärna min blogg. http://www.husbilsklubben.se/forums/blogs/epersson/1362-montera-webasto-i-en-fiat-ducato.html

Men begagnat är ju begagnat och inte nytt med garantier.
 
S

StorDansk

Guest
Sv: WEBASTO

Hej EPersson,
du nämner i din blogg som hastigast en plattvärmeväxlare?
Kan du förklara så en efterbliven Dansk kan förstå :)
 
Toppen