• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag har studerat Husbilsforumet.

D

Deleted member 11118

Guest
Under en månad har jag läst allt i deras gästbok och jag tycker det är en ganska sorglig läsning om än rätt kul ibland. Någon eller några mår uppenbarligen inte bra och kan inte släppa det som hänt tidigare. Inläggen är gjorda av ett fåtal personer, texten och på det sätt som skrives avslöjar detta. Förtal förekommer då och då av vissa personer att få någon fälld för detta är väldigt svårt. Bad en kompis försöka bli medlem, men det har ännu inte fungerat eller gått, därför tror jag också att det bara är ett fåtal som skriver. Deras syfte vet vi men det slår tyvärr tillbaka mot dem själv för vem vill vara medlem i en sådan klubb, när man läst deras gästbok.

Nu får jag säkert många "sura" kommentarer att man bara skall strunta i dem, tiga ihjäl dem, min uppfattning är att man aldrig skall tiga ihjäl något utan det bästa är att ta diskusitionen.

Kanske Webb tar bort inlägget men lite högt i tak har vi väl ändå i HBK.

Jag har under året 2012 fåt mer hjälp än jag kunde tro och det bara för en 100, förmodligen den bästa placeringen jag gjort i mitt liv.

Önskar alla ett Gott Nytt och trevligt husbilsår, skall försöka komma på någon träff.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Jag har sagt det förut men jag upprepar igen, de som skriver där kan man kanske strunta i, men den som äger domänen är den som tillåter att det får pågå och är faktiskt den person som är ytterst ansvarig för förtalen, hoten och trakasserierna som skrivs.

Dessa fåtal personer som känner sig förfördelade driver en hatkampanj på nätet mot Husbilsklubben överallt där de har möjlighet att uttrycka sig, framförallt i webbpublicerade husbilsrelaterade artiklar, särskilt lokala sådana. Jag har sett deras framfart. De arbetar enligt metoden att smutskasta alla husbilister i syfte att skada de få husbilister som är medlemmar i Husbilsklubben, hellre förstör de för sig själva bara de skadar husbilturismens rykte.

De forum och klubbar som är husbilsrelaterade borde gemensamt ta ett ansvar och stänga av personen som är ansvarig för Husbilsforumet, först då kanske vi kan se ett slut på dumheterna och förhoppningsvis verka för ett framtida samarbete i gemensamma frågor.

/Ludde
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Det är ingen klubb. Sidan är enbart startad för att kasta skit på HBK.Personen som startade Sidan är FD medlem nr 7

Registrant:
Kent Rickbo (760117)
Perstorpsgatan 19 c

Vellinge, , 23533
SE

Domain name: husbilsforumet.com

Administrative and Technical contact:
Master, Host (HM6761)
One.com
Kalvebod Brygge 24

Copenhagen V, 1560
DK

+45.46907100 Fax: +45.70205872

Record created: 2010-09-21 21:49:00
Record last updated: 2012-09-23 00:17:33
Record expires: 2013-09-21 00:00:00

Domain servers in listed order:
ns01.one.com (NSONECOM535)
ns02.one.com (NSONECOM617)

Så jag anser han är ansvarig för all smutskatning som kommer från den sidan.
HaDe Hasse
 
Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Lasse Ludde dessa personer som skriver på den sidan begriper nog inte att domänägaren är ansvarig.
HaDe Hasse:twitcy:
 
F

F.d. 11222

Guest
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Husbilsforumet är och kommer tyvärr alltid vara en plats som ingen civiliserad människa vill bli förknippad med. Deltagarna på det forumet framstår som synnerligen patetiska och gör bara sig själva björntjänster. Har man kritik så skall den framföras sakligt och väl underbyggt.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Jag undviker att gå in på den sidan men ibland blir jag informerad om att jag skulle ha skrivit där och man skyller mig för både det ena och det andra.

Signifikativt är att eftersom det mesta man skriver är lögner så vill man inte visa vem man är och skriver därför under olika alias. Hade man vetat att man lämnade sanna uppgifter skulle man utan risk kunna göra det under sitt riktiga namn.

T.ex har jag aldrig satt ens ett kommatecken på den sidan och det skulle heller aldrig falla mig in att göra det.

När det gäller mitt deltagande i MHCS var jag endast en vanlig medlem som gärna delgav mina ställplatser till medlemmarna. Dessa ställplatser ville Kent Rickbo, som då satt som MHCS medlemsservice, radera trots att jag önskade att de skulle vara kvar. Även om jag hade velat göra det så hade jag inte den accessen och möjligheten så han ordnade ändå att de raderades.

Den avgående styrelsen i MHCS utlyste ett extra årsmöte eftersom ledamöterna meddelat valberedningen att de ville avgå och stod inte till förnyat förfogande, tråkigt att MHCS-styrelse går ut med falska uppgifter.

Jag har även för några år sedan försökt få till ett möte och samtal mellan HBK-styrelse och MHCS dito för att reda ut missförhållande klubbarna emellan men MHCS-styrelse har avvisat detta och istället verkar samarbeta med Kent Rickbo och hans forum.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

För egen del så sysslade jag med husbilshobbyn i närmare 30 år innan jag gick med i denna klubb 2007 och någon vecka före i MHCS, vilken jag dock lämnade när jag upptäckte HBK.

Det gick någorlunda att bygga husbil även utan föreningsstöd, man lär sig om inte annat bra av egna misstag. Men visst hade det varit värdefullt att kunna få ta del av andras erfarenheter utöver det som fanns att läsa i tyska campingtidskrifter

Husbilsklubben räcker långt, jag har inte ens varit frestad att kika på nämnda forum!

aake
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Som jag sagt innan, Husbilsforumet är vår bästa reklampelare, vilket en av medlemmarna har upptäckt nu (efter 4 år)

Håller med Lassej, visst kan det vara roligt att läsa där. Har ju läst mycket om det ekonomiska som då berör mig. Dom är ju i alla fall minst 2 som skriver, och dom är inte överens. Den ena påstår att det förskingras pengar och inget finns kvar, den andra har gjort en matematisk uträkning att vi borde ha minst 1 miljon i kassa.

Den sistnämnde har faktiskt lite talang, han har helt rätt, vi har faktiskt så mycket pengar i klubben.

Har också läst att det skulle ha stulits från en annan klubb. Mycket märkligt, skulle det då inte funnits en polisanmälan för stöld ?? För man sitter väl inte med armarna i kors om man blivit bestulen och vet vem tjuven är. Låter inte värst trovärdigt i mina öron.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Som nybliven husbilsägare och ny medlem i HBK så kan jag inte låta bli att skriva att trådar likt denna och sannolikt det forum ni beskriver och följer, bara skapar negativa vibrationer.

Om det är tillåtet att önska så skulle jag önska att berörda som anser dessa diskussioner som nödvändiga, för diskussionerna mer privat. Skulle det finnas ett gemensamt intresse för HBK, tex att bevaka juridiska spörsmål (förtal mm), så måste sådan bevakning ske av den enskilda OCH våra förtroendevalda.

Husbilsklubben är en fantastisk möjlighet för oss medlemmar att utbyta erfarenheter och kunskaper avseende husbilsleverne och det är gemytlighet som är ledordet under markisen.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Uppenbarligen har det hänt något där några tagit väldigt illa åt sig.
Att dessa personer inte kan gå vidare är deras problem o fulsidan ger ju bara devisen "ju mer man skriker ju mer gör man bort sig" ett ansikte.
Men samtidigt ser jag en massa HBK medlemmar som hela tiden kikar i bakspegeln så optimalt för HBK vore nog o jobba fram en lösning så alla kan kika framåt.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.420
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

För tre år sedan när jag blev medlem i HBK, tyckte jag som Kaj: ett problem som måste kunna lösas!
Jag följde mycket av den hätska debatten här på forumet och kom med tiden att förändra min syn på saker och ting. Även jag studerade nämligen Husbilsforumet och ju mer jag läste där, ju mer tappade Hf ansiktet, det blev bara svartare. Jag tror inte att jag någonsin, någonstans, har läst så mycket fördomar, hat, lögner och kränkningar. Det var för fasiken, ”mörkt som svarta hålet!”
Man ser inte mycket i en svart backspegel!
Inför förra årets årsmöte fick sig även den andra backspegel en krackelering. Alla får säga vad de vill men jag anser att den krackeleringen hade sin grund i några små utskott från kvarvarande grenar av den svarta spegeln.
Om det sitter en svart och en krackelerat backspegel på min husbil och jag vill ”blicka framåt” för att resa ut på nya äventyr, då vet i alla fall jag vad jag skall göra!
Byta ut båda speglarna och putsa framrutan!
Jag vill inte se den svarta sörjan bakom mig. Det är dags att begrava den!
Och till alla nya medlemmar ger jag rådet: ”Det du eventuellt hinner se i backspeglarna, försvinner fort om du kör och håller kollen, framåt!”
”Håll framrutan ren!”
Julian
 
F

F.d. 6334

Guest
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Hepp.

Ny här på HBK,
När jag plöjt igenom typ 1 timmes läsning från sida 53 och neråt på husbilsforumet
Så känner jag att jag Klarar mig bra som " friåkare" på den öppna
Delen av forumet så länge jag får det.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Hepp.

Ny här på HBK,
När jag plöjt igenom typ 1 timmes läsning från sida 53 och neråt på husbilsforumet
Så känner jag att jag Klarar mig bra som " friåkare" på den öppna
Delen av forumet så länge jag får det.

Ja det forumet är väl helt fritt, vad jag vet. Så du får gärna vara friåkare där hur mycket du vill (lika mycket som här). Jag har dock svårt att förstå varför du berättar det här...

//Stefan
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Hepp.

Ny här på HBK,
När jag plöjt igenom typ 1 timmes läsning från sida 53 och neråt på husbilsforumet
Så känner jag att jag Klarar mig bra som " friåkare" på den öppna
Delen av forumet så länge jag får det.

Fast du missar en hel del som bara medlemmar kommer åt som t.ex ställplatser, bloggar (där bl.a min reseberättelse av import från Tyskland ligger). Du har 267 poster kvar sedan går du i taket som inte medlem.

Peter :)
 

JCoMC

HBK Medlem
Inlägg
246
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2025
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Under en månad har jag läst allt i deras gästbok och jag tycker det är en ganska sorglig läsning om än rätt kul ibland. Någon eller några mår uppenbarligen inte bra och kan inte släppa det som hänt tidigare. Inläggen är gjorda av ett fåtal personer, texten och på det sätt som skrives avslöjar detta. Förtal förekommer då och då av vissa personer att få någon fälld för detta är väldigt svårt. Bad en kompis försöka bli medlem, men det har ännu inte fungerat eller gått, därför tror jag också att det bara är ett fåtal som skriver. Deras syfte vet vi men det slår tyvärr tillbaka mot dem själv för vem vill vara medlem i en sådan klubb, när man läst deras gästbok.

Nu får jag säkert många "sura" kommentarer att man bara skall strunta i dem, tiga ihjäl dem, min uppfattning är att man aldrig skall tiga ihjäl något utan det bästa är att ta diskusitionen.

Kanske Webb tar bort inlägget men lite högt i tak har vi väl ändå i HBK.

Jag har under året 2012 fåt mer hjälp än jag kunde tro och det bara för en 100, förmodligen den bästa placeringen jag gjort i mitt liv.

Önskar alla ett Gott Nytt och trevligt husbilsår, skall försöka komma på någon träff.

Har inte tagit mig tid eller kraft att läsa alla svar på detta inlägg men kan bara instämma i mycket av det du skriver Lassej.

Vissa frågor väcker debattlusta av "fel" skäl hos några av klubbens medlemmar. Förefaller som vissa klubbmedlemmar lägger synpunkter i flera (många) av de ämnen som finns här på forumet och att det är mera debattlusta än andra bevekelsegrunder som styr aktiviteten.

Gamla synder verkar också få styra hur man väljer att tolka debattinlägg. Själv har jag vid två tillfällen beskyllts för att tillhöra "den andra sidan" trots att jag inte ens var husbilsaktiv eller medlem på den tiden. Inga ursäkter eller närmare förklaringar har hörts trots min uppmaning om detta. Hoppas det blir chans att reda ut den diskussionen vid tillfälle.

Själv väljer att jag inte besvara inlägg från den klick debattsugna tidsfördrivare som finns i många ämnestrådar. Min förhoppning är också att kunna ha ett förhållningssätt, i detta forum och annars också, som inte kväver nya medlemmars nyfikenhet eller möjlighet till engagemang och utveckling.

JC
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Strunta i min tidigare post. Ser nu att jag trodde att jag svarade i en annan tråd ("Slut på medlemsskapet") :oops:

Peter :oops:
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Jag har studerat Husbilsforumet.

Om du nu har husbil så tycker jag att du skall bli medlem. Den hundralapp det kostar om året i medlemsavgift, kan vara den bästa investering du någonsin gjort. Den kunskap som finns hos alla våra medlemmar kommer dig då till godo. Det må vara vad som helst.
Teknik, allehanda problem med din husbil. Här finner du svaren hos all den kunskap som finns hos våra medlemmar.:)
 
Toppen