• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lurvens besök hos veterinären

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Lurven kom in i mitt hem en kall (15-) natt för några år sedan. Okänt ursprung och svårbestämd ålder gör att det inte går att försäkra honom. Han fick en infektion i munnen. Vi gick till veterinären och fick den här räkningen:

Klicka på bilden!

Lurvens räkning.jpg

Med momsen totalt 6.856 kronor!

Jappe
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Den veterinären hade jag skippat fort som ....
Att bara se en sådan räkning där man tar upp kostnader på 1,92 visst vi lär nog få betala för allt hos vår veterinär oxå men.....

Hoppas Lurven mår bra nu.
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Krya på dig Lurven hälsar Nizze. Som tur är så är jag försäkrad för mina uppassare har fått betala för min slagsmålsskador annars så hade det blivit dyrt för dem.

Gott Nytt År på dig Lurven och dina sambos hälsar Nizze med uppassare.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Som icke djurägare o aldrig varit i kontakt med en veterinär så undrar man varför det finns så många poster med "behandling"?

Ser oneligen ut som att förvilla o kunna lägga extraposter för debitering.
Det är ju ett välkänt sätt att om man delar en faktura i många poster så är det lättare att plussa på.

Ser skumt ut.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Hejsan Jappe, en sak är i alla fall säker......... Man brukar ju beklaga sig när man betalar en räkning och säga.

"Hur kunde det bli så dyrt, och vad är det som kan kosta så mycket?"

Du har ju i alla fall fördelen med att inte behöva fundera över vad det var för olika insatser som drev upp räkningen till slutsumman :).

M.v.h. JANKRO.

Ps. BUSAN hälsar.

Hon uppsökte ett hem och nytt boende (mitt) vid så tidig ålder så hon hade rätten att bli försäkrad. Däremot så har hon hållit sig så frisk och kry att hon t.o.m. hade rabattbonus vid ev. veterinärbesök.
Förra sommaren lyckades hon svälja något som hamnade på tvären. Veterinärbesök, två dygn för observation och enda åtgärd några röntgenbilder för att hålla koll så att det främmande föremålet förflyttade sig genom hennes system.
Slutsumma 9.700:- ???? Husse behövde bara slanta upp ca. 1.400:- med bonusrabatten borträknad på självrisken.
Högsta som jag vet var en oförsäkrad jakthund (kanske inte går att försäkra till fullo?)
Efter meningsutbyte med ett vildsvin, så kom vet.räkningen upp till 76.000:-
 

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Cessans sista besök hos vetrinär veckan innan jul kostade 2930:- trots försäkring och husse fick endast ett koppel med sig hem, sista fyrbenta jaktkompisen efter 28 år med samma ras och egen uppfödning var slut, tungt.

Nu mer hb åkande utan vove.
Gott Nytt År från oss
"linkan" o kamilla:):)
solen och vindarnas ö
 
F

F.d. 55334

Guest
Sv: Lurvens besök hos veterinären

JA JAPPE,
Vet hur det känns både i plånboken och i hjärtat!
Lilla väna Mia (katt) traskade in i mitt liv 2004, just när jag behövde något mer än min (dåvarande, peppar, peppar, ta i trä) eländiga sjukdom att bry mig om. Hon bara kom, utmobbad från ett stall, bodde i en övergiven lada över vintern, började komma och möta mig när jag kom till torpet, gick fot i trädgården, hängde i krokig tass i bigarråträdet, låg tålmodigt på en pall när jag tapetserade på övervåningen, åt hjältemodigt en burk kattmat tills magen stod i fyra hörn och vacklade mätt och trött tillbaka till sin övergivna lada när jag låste torpet och åkte hem. Så en vacker dag fick hon följa med hem efter överenskommelse med de som äger stallet där hon tidigare bodde. Och jag upptäckte att hon inte var OK. Ska inte dra alla veterinärbesök, operationer och behandlingar men jag brukar säga att hon är värd sin vikt i guld. För min del är hon det. Ja, eftersom föregående innehavare inte kom ihåg vilket år hon kunde vara född så kunde jag ju inte försäkra henne. Plus att hon redan var sjuk, ytterligare ett hinder.

Tur för somliga katter och somliga människor att katterna hittar människor de vill ha, jag känner det så nämligen att jag blev utvald.

Och Jappe, du är inte i närheten av vad Mias behandlingar kostat! Så se framtiden an med tillförsikt. Nå det här skulle vara lite ironiskt, inte mot dig.

Ha det gott!

Agneta W:oops:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Lurvens besök hos veterinären

"Vita katten" hemlös och utslängd någonstans ifrån, klarade förra vintern trots att han var ganska tilltufsad och hade en skadad tass men inför årets vinter så sökte han sig till oss.

vit2.jpg

Så småningom försvann hans skygghet och rädsla och han flyttade in men det funkade inte så bra med Millan och Lurven så vi drog en lättnadens suck när Carola dök upp och övertog "Kurre" som vi kallade honom.

vit3.jpg

Det räcker gott med en oförsäkrad katt!

Jappe
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Jappe, vi tog marsvinet Svante till veterinären i våras, det kostade 1000 spänn, sen dog han iaf dan efter...:mad:...det var en dålig affär
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Jappe, katten ser spegelvänd ut.

Lurven är inte spegelvänd! :confused:

I morgon kanske han slipper kragen! Nu sitter han gärna vid kattluckan och väntar på bättre tider.

sl.jpg

Snart ska han tillbaka till veterinären eftersom han har forl, en besvärlig tandsjukdom.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Lurven använde Nescafè-pläden i början på grund av försummelse från min sida! Nu har han fått bättre filtar. Här ligger han och vilar på en riktig filt efter morgonens behandling med smärtstillande, sårtvätt, och antibiotika. Två gånger om dagen ska han tvingas till detta eftersom veterinären ansåg det lämpligt att öppna såret för att dränera det ordentligt. 7 dagar kvar av påfrestningar för Lurven men han är mycket tålig och ganska samarbetsvillig.

luko.jpg

Jag blir tvungen att skjuta på min Spanientripp på grund av detta men klimatet just nu känns rätt bra för min KOL så, so what!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Jag kan trösta alla "kattioter" med att Lurven mår "efter omständigheterna" väl! Allt är lugnt!

lgb.jpg

GB "tog sin säng och gick"! Nä så drastiskt var det inte! Hon tog bara sin madrass och lade den bredvid Lurvens nattplats. Lurven har det svårt just nu!

Jappe
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Tur det finns sådana djurvänner som du Jappe. Jag håller också på med en dyrbar behandling på gamla Zimba som snart blir 13. Men han är försäkrad.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Här får ni kära kattvänner se några av de katter vi haft. Endast den senaste har dragit veterinärkostnader (utöver kastrering, vaccination och i några fall hjälp med avlivning).
Hustrun även hon rätt så kattaktig och kommer med på köpet.

Drygt 30 år gamla bilder på öronvård och allmänvård:
Öronvård (Large).jpg
Allmänvård (Large).jpg

Drygt 40 år gamla bilder där äldsta dottern lär sig vårda katt:
Vård troligen (Large).jpgHjälp med förflyttning (Large).jpg

Trettio år gamla bilder på omvårdnad. Kattungen på den högra bilden blev 20 år gammal:
Omvårdnad (Large).jpg
Putsning (Large).jpg

Och här slutligen bilder på vår senaste katt, vilken som ungkatt drogs med urinvägsstenar, men som nu varit frisk i flera år. Bilder från -09 och -10:

Intensivvård I (Large).jpgLekterapi (Large).jpg
Intensivvård II (Large).jpg


aake
 
T

Teddi

Guest
Sv: Lurvens besök hos veterinären

härliga bilder,,stor kärlek o omtanke om sina fyrbenta vänner,,
inte så konstigt att man är med här,,
fyra hundar har de blivit,,tre schäfer-en golden,,

tello-bamse-bamse2-teddi,,44 å har de blivit,,.
vem är bäst,,teddi så klart,,slö-trött..passar mej perfekt,,:D
nästa hund,,teddi 2,,man blir bara tröttare o tröttare,,:D:D
 

Bilagor

  • mina bilder 065.jpg
    mina bilder 065.jpg
    3,4 MB · Visningar: 2

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Lurvens besök hos veterinären

Lurven är död! Stora sköldkörtelproblem. Han blev i alla fall bortåt 20 år gammal. Vet inte riktigt.

Lurven 2.jpg

Han kom in från kylan (-15) genom kattluckan för c:a 10 år sedan och gick direkt till Millans korg och låg där i flera timmar och värmde sig.

lurv 3.jpg

Därefter flyttade han in hos mig. Ägarinnan protesterade först men gav upp till slut. Lurven hade bestämt sig.

Saknad!

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen