• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adria säljer mest i Sverige?

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Hur kommer det sig att Adria säljer mest nya bilar de senaste 6 åren i rad?
Ser siffror redovisade i senaste Husbilen test...

Säljs idag lika många Adria som Kabe, Hobby och Rapido tillsammans.
Har själv bara kört Adria bilar med Renault och Fiat motorer så jag har ingen erfarenhet av andra bilar.

Halkade in på Adria via en bra kontakt...Har fungerat bra med bilarna, och kontakter med både Adria och återförsäljaren...hittils.

Nånting måste Adria ha gjort rätt för att passa oss i Sverige.
Tycker själv att man lyckats både med mixen av modeller, inredning och det yttre i förhållande till priset.

Den dan det blir dax att byta så är jag sugen på La Strada Nova...men det är en annan historia.

Bosse
 

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Adria säljer mest i Sverige?

Hej!
Dom har extremt många återförsäljare i landet, och dom når på det sättet väldigt många kunder.
Dessutom har dom ett attraktivt pris.

/Bosse
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Adria säljer mest i Sverige?

Och de har tydligen några påhejare även här på forumet! Något opassande tycker jag. Låt de vanliga marknadsföringsmetoderna fungera!
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Adria säljer mest i Sverige?

Och de har tydligen några påhejare även här på forumet! Något opassande tycker jag. Låt de vanliga marknadsföringsmetoderna fungera!

Kallar du det opassande marknadsföring att notera att de säljer mest antal bilar?
Om jag påpekade vilka som säljer minst antal bilar...Miller... är det oxså opassande.

Skrivs ju inget om andra märken vad jag sett :D:D :confused:

Bosse
 
H

Husbilgolf

Guest
Sv: Adria säljer mest i Sverige?

Âr det opassande att tala om lite fakta och om man är nöjd med sin bil? Tycker jag är konstigt! Jag har själv hatt Adria, var gott nöjd med kvalité när man ser på priset, men har lämnat märket för La Strada, dyrare och bättre törs jag säga. I Norge har Bürstner varit störste märket, också det pga många återförsäljare. Har aldri själv hatt Bürstner........
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Adria säljer mest i Sverige?

Trenden har ju vart tydlig i flera år, tänker på försäljningen av deras husvagnar.
Det är väl en kombination av pris o kvalité. Fullgod kvalité till ett bra pris.
Att dessutom tillgängligheten på väletablerade handlare är god hjälper ju till.

Det är ju betydligt svårare at sälja toppkvalité till något som kan uppfattas som överpris.

Trenden går ju igen på personbilsmarknaden. Det som i förrgår var prisvärt hette Skoda
men idag heter det Kia.

Ger mig dock INTE in i om det är bra eller dåliga varumärken...
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Adria säljer mest i Sverige?

Noe av suksesen til Adria ligger i det faktum at Slovenia er fortsatt et lavkostland i Europa, med en tradisjonell høy fokus på kvalitet. Når en med denne bakgrunn konstruerer en linje med modeller som er produserbar i volum så kan en konkurere godt i pris/kvalitet sammenligninger. En kvalitet som ligger på linje med en prisklasse over fra andre land.

Kobler en fabrikkens pris/kvalitet med en effektiv forhandler-kjede så er en sikker på suksess i volum om en samtidig tar hånd om service på en effektiv måte.
 
Toppen