• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alternativ till husbil?

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
60859_490026771049863_103303019_n.jpg
 

kjelis

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Kil
HBK-Nr
545
Medlemskap
2024
Sv: Alternativ till husbil?

Wintercamper,

Det fnns massor av ämnen på forumet som inte har med husbilar att göra.

Läs inte de inlägg du tycker avviker från husbilar så blir livet enklare.


Ha en fortsatt bra dag


Melle
 

ejerblom

FD HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: Alternativ till husbil?

För några år sedan landade jag på¨ett litet flyg fällt i Värmland och blev bekant med en tysk pilot. Han hade inrett en AN2 ( Antonow, ett dubbeldäckat flygplan ), med detta plan for han omkring på alla små flygplatser.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Alternativ till husbil?

Känner också till en AN-2 från Litauen som är inredd för friluftsliv med kök sängar m:fl bekvämligheter såsom Volkswagen transport stolar med fin grå skinnklädsel, fullständigt ljudisolerad-den som åkt AN-2 vet hur mycket det bullrar. Dessutom var den utrustad med en HD mc för enkla transporter till lands.
Flög runt lite med den på ett fly-in i Litauen och bara njöt. Kunde väl tänka mig denna pjäs som fritidsfordon men bränsleförbrukningen är lite hög c:a 160-180 liter per timma och inte särskilt snabb c:a 180 km/tim men en av dess fördelar är fantastisk kort start o landningssträcka, en snutt åker, sandstrand eller liknande på runt 200 meter räcker gott.
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Alternativ till husbil?

Låg bakom en Heinkel Kabinroller för en del år sedan från Brommaplan som svängde vänster mot Ulvsundavägen, ösregn, efter svängen fick han sladd och hamnade på taket. Min kompis och jag plus en lastbilsförare rusade dit, föraren hängde i ratten och skrek, vi trodde han skrek på hjälp men han skrek akta rutan. Vi tippade upp den på rätt köl, inte en skada vad man kunde se i regnet.
Kanske inget fordon för den som gillar branta svängar.
//Åke
 
Toppen