• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa ny husbil

janne.lj

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
7830
Medlemskap
2025
Hej jag o min sambo funderar på att köpa ny husbil har tittat på dethleffs xli och har fastnat för den. Men du som har en sådan är du nöjd med den eller är det något man bör tänka på som du inte är nöjd med
 

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Köpa ny husbil

Hej vi har en Dethleff XLi 7850 2012 års modell som vi är supernöjda med, om det är något specifikt du funderar över så går det bra att ringa mig.

Mvh

Bosse
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Köpa ny husbil

Vi har också varit nöjda med vår Detleff och får nu en ny XLi i februari-mars.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Köpa ny husbil

Hej
I stort sett nöjd, men belysningen i bodelen har vi åtgärdat "Mysbelysningen" som vi köpte till var alltför stark men det löste vi med en dimmer, belysningen i sovrummet var för dåligt löstes med ledlist åvanför fönstren samt dimmer, garderoben under sänge saknade belysning, åtgärdat med ledlist likadant i skåpen åvanför sängen, i garaget fanns det bara en spott med 3 lampor som gick med batterier utbytt till ledlister Det som jag skall åtgärdas ännu är att sätta in en dimmer för belysningen i vitrinskåpet och tamburen som är på samma brytare? Dessutom har jag lagt en 5 m ledlist under markisen med dimmer och det är toppen :)

Ha de paffw
 

ejerblom

FD HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: Köpa ny husbil

Varför köpa en dyr Kabe när det finns billigare Tyska HB med bättre kvallitet. En som kan intyga detta. Detta är min personliga åsikt.
 
Toppen