• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrottsförsök - Göteborg

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Hej.

Som en del vet bor jag i min Husbil, och just nu är jag i Göteborg.

Natten till i dag den 13 - 14/11 så parkerade jag som jag gjort några gånger på en parkering söder om Chalmers 57.685588, 11.979314 to Chalmers University of Technology - Google Maps. Då detta är en lugn och fridfull plats som alltid är ganska tom på kvällar och nätter.

Vid 4-tiden i morse så började husbilen gunga och jag vaknar.
Jag tittar ut och ser en herre av "utomnordiskt ursprung" stå o slita i dörren till bodelen. Jag hojtar till med frågan " Vad i Hel***e gör du!" varpå mannen springer till en röd Volvo kombi typ 740 (jag är kass på modeller) och gasar iväg som en dåre. Olyckligtvis så såg jag aldrig regg nr och kan inte göra så mycket med det hela.

Men för er andra som vistas i trakterna kan det ju vara bra att veta att "buset" lever kvar och gör sina försök...


Nu parkerar jag bilen, då jag tänkte spendera ett halvår i Sydamerika.. Vi ses till Sommaren på vägarna igen.

/Freddy
 
F

F.d. 27899

Guest
Sv: Inbrottsförsök - Göteborg

Hej

Som ny på forumet läste jag att ni skrev om parkering i partille, jag bor i småland men arbetar ofta i Göteborg och tänkte man kanske kan finna en parkering och partille låter intressant, kanske ni kan tipsa?
 
Toppen