• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

säkerhetslås

F

F.d. 17406

Guest
undrar om någon vet ett bra säkerhetslås till bodelsdörren på halvintegrerad.
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: säkerhetslås

Jag letar också!
Finns mycket, framförallt många användbara tips i många trådar här på forumet.
Sök! och du finner hur mycket som helst.

Kama har några varianter, bl.a. en som kan manövreras även från insidan, "Thule säkerhetslås door".

Problemet är väl att det måste finnas plats för monteringen. Ska den monteras genom väggen eller i karmen?

Eller om nu någon absolut vill in i bilen. Blir det då större skador på dörr och vägg med säkerhetslås än utan?
Avvägningsfråga :wink:

Gunnar
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
F

F.d. 55397

Guest
Sv: säkerhetslås

Jag letar också!

Eller om nu någon absolut vill in i bilen. Blir det då större skador på dörr och vägg med säkerhetslås än utan?
Avvägningsfråga :wink:

Gunnar

Som de flesta andra lås så är de här bara för att stänga ute ärligt folk, vill busen in så går han in ändå, via nån ruta eller igenom väggen. Men busar är som alla andra människor lata och det är klart att bryta upp ett plastlås är ganska bekvämt, men med extralås blir det svettigare o kanske man låter bli då. Är ju som hemlarm, det är skylten som är viktigast.
 
Toppen