• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Acsi

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.581
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: acsi

Vi har använt ACSI-card under flera år, det ger bra rabatt på campingpriset under lågsäsong. Fungerat mycket bra!
 

Gurli

FD HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
230
Medlemskap
2023
Sv: acsi

Vi använder också ACSI-card. Om man som vi inte stannar länge (1-8 dagar) på samma camping så får man bra rabatt. Dom som bor månadsvis på samma camping har nog inte så stor glädje av det
Solveig
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: acsi

Samma hos oss har haft i flera år. Snart börjar ACSI card tiden.

Leif
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: acsi

Vi använde ACSI juni 2011 när vi reste ner till Kroatien. Campingen Luzia i Slovenien som fanns med på "listan" var inte längre anslutna sa de. Likaså på den camping söder Pula som skulle vara ansluten "hade upphört med detta".

Endast i Tjeckien en camping som drevs av ett Holländsk par och på en kanonfin camping i Norra Italien gällde detta lågpris för oss.
Kanske är ACSI dåligt uppdaterat men bra vägvisning och korrekta GPS kodinater.

Det vi upplevde var att de flesta ACSI-campingar på vår resväg låg ganska så "avsides" men det kanske bara var vår uppfattning:rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: acsi

De flesta campingar utomlands har specificerade och krångliga prissättningar, pris per person, pris per enhet (tält/husvagn/husbil), pris för platsen beroende på storlek, skugga/sol, pris för duschen, för hunden, för el, m.m, m.m. Sedan tillkommer turistskatt p.p. och moms. Väldigt innovativt och företagsamt men dyrt för oss som skall betala.
Tacka vet jag ACSI! Under lågsäsong betalar man ett lågt enhetspris för ”all inclusive”. Husbil, två personer, hund, el, en varmdusch/pers./dag, t.o.m. momsen och turistskatten ingår. Så skall det vara!
I kraft av sin starka organisation lyckas ACSI hålla nere campingpriserna. ACSIinspektörerna reser runt och kollar så alla ACSI-anslutna campingar håller sig till avtalet. En trygghet för campinggästerna. 2300 lågpris-under-lågsäsongscampingar i Europa räcker för oss. Visst det finns fler sådana organisationer, ANWB och ADAC, för att nämna några.
Men om vi har behov av en camping, väljer vi en ACSI-camping. Inte alltid högsta standard men i alla fall lägsta pris och vi vet vad vi får för pengarna.
Apropå standard har vi vid flera tillfällen fått ACSI-pris på icke anslutna "dyra" campingar när vi viftar med ACSI-kortet. Övriga gäster betalade det dubbla
(Undrar om denna reklamen renderar oss någon rabatt?);)
VH Julian
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: acsi

Hej!

Jag har deras dvd installerad i datorn. Den innehåller information om campingarna.
Adress, koordinater, tfn-nr, pris, storlek, läge, om de tar emot hundar, service på platsen, sitt- eller huktoaletter med mycket mer. Rätt bra när man ska välja plats för natten. Det finns drygt 8 600 campingar på den.

Mvh

Home-car
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: acsi

Hej!
Nu gäller det att hålla tungan i rätt mun och inte blanda ihop ACSI-inspekterade campingar (knappt 10000) och CampingCard ACSI (drygt 2300). Jag vet inte vad de har för samband förutom namnet och förvillande lika skyltar på campingar, så se upp innan ni kör in.

Vill man se var de 2300 rabattcampingarna ligger så föreslår jag att man installerar Google Earth (gratis) om man inte redan har det.
Sedan går man in på ARCHIESCAMPINGS och väljer "Vy från satellit" uppe till vänster och sedan "C.Card Acsi" längst ner.
Då startar Google Earth automatiskt med alla campingarna markerade. Utmärkt för reseplanering.
//Conny
PS
Man kan även ladda ner POI till GPS från ARCHIESCAMPINGS
DS
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: acsi

CampingCard ACSI - campingar med lågsäsongspriser 12, 14 eller 16 € /dag, har den här symbolen
CC.jpg
Övriga ACSI-campingar har, även under lågsäsong, betydligt högre priser. Priset är dock ofta förhandlingsbart!
Julian
PS
Av de ca.10000 ACSIcampingar på DVD'n framgår inte vilka som är lågpris CampingCard (CC) camipngar. I alla fall inte på min DVD från 2010. Däremot står de tydligt märkta med CC i ACSI's stora campingkataloger på holländska. I Sverige används huvudsakligen de danska kataloger (2st)och där finns enbart CC-campingar.
DS
 
Senast ändrad:

Starliner

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Varberg
HBK-Nr
3530
Medlemskap
2024
Sv: acsi

Hej!
Nu gäller det att hålla tungan i rätt mun och inte blanda ihop ACSI-inspekterade campingar (knappt 10000) och CampingCard ACSI (drygt 2300). Jag vet inte vad de har för samband förutom namnet och förvillande lika skyltar på campingar, så se upp innan ni kör in.

Vill man se var de 2300 rabattcampingarna ligger så föreslår jag att man installerar Google Earth (gratis) om man inte redan har det.
Sedan går man in på ARCHIESCAMPINGS och väljer "Vy från satellit" uppe till vänster och sedan "C.Card Acsi" längst ner.
Då startar Google Earth automatiskt med alla campingarna markerade. Utmärkt för reseplanering.
//Conny
PS
Man kan även ladda ner POI till GPS från ARCHIESCAMPINGS
DS

Det här verkar jätteintressant - men - Google Earth har jag och Archiescampings kan jag komma in på men var hittar jag "vy från satellit"?????

Ingemar
 
F

F.d. 55376

Guest
Hej

Jag köpte årets Acsicampingkatalog med med följade kort i Tyskland på macken på vägen hem.
Kan man köpa Acsi campingkatalog med kort i Spanien på tex Carrefour eller campingar? Jag såg att campingbutiken i Sant Pere Pescador hade årets. Men vill ha för 2013 när det är dags.
Hur gör ni andra beställer ni från Sverige?:confused:

Mvh
Gun
.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Acsi

Jag beställer till min hemadress. Jag har eftersändning av post så den dyker upp här nere.
Om du beställer på deras hemsida så anger du vart du vill ha den skickad. Man får ett konto där man kan gå in och ändra adressen när som helst.
Den nya katalogen brukar komma strax före jul.
//W
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Acsi

Tack :) ,
Beställer ni via Acsi ( har hört att många inte fått sin då) eller via CC?

Gun
 
F

F.d. 28734

Guest
Sv: Acsi

Hello,

Sorry, this message is in English!

Unfortunately my Swedish translator for my website has decides for personal reasons to stop with his work.

To keep the Swedish version of my website online, I am looking for someone who wants to take over this job. Sometimes it will take a bit more work if there are special situations, but ususally it will takes only a few minutes about 6 times a year.

If you are a user of my data, have a bit knowledge of navigation terms, and above all, wants to keep the Swedish version of my website online, please send me an email, using the contact form on my website!

Archie
ARCHIESCAMPINGS
 
Toppen