• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fuktskada/försäkringsjobb

F

F.d. 9465

Guest
Nu när jag skulle plocka ur bilen för vinterförvaring var det fuktig i det bakre lastutrymmet och vid närmare koll är det helt skadat i ena hörnet med fukt skivan var helt mjuk.
Så jag undrar om man kan ta hjälp av vagnskadeförsäkringen för att fixa detta eller måste man betala allt själv?
Bilen är en Elnagh Magnum 615Tx årsmodell 1989.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Fuktskada/försäkringsjobb

Oj vad tråkigt. Ingen erfarenhet ang vagnskadeförsäkringen, men jag tror inte det ingår annat än skador i trafiken. Kolla innan du börjar med åtgärder.
Bengt
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Fuktskada/försäkringsjobb

Är det inte så att endast inifrån kommande vatten som läcker tas av försäkringen.
Inte utifrån.
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Fuktskada/försäkringsjobb

oberäknad utströmning ur ledningssystem tror jag texten lyder även för husbilar
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Fuktskada/försäkringsjobb

Blandade maskin och vagnskadeförsäkring.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Fuktskada/försäkringsjobb

Försäkringen gäller för skada genom trafikolycka, annan yttre olyckshändelse och uppsåtlig skadegörelse av tredje man.
Försäkringen gäller inte för skada som består i slitage, har orsakats av bristfälligt underhåll orsakats av konstruktions-, fabrikations- eller materialfel orsakats av korrosion, frätning, köld, väta eller fukt.

detta är texten på vagnskadeförsäkringen
 
Toppen