• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Biltemas Reseförtält

F

F.d. 53044

Guest
Jag undra om någon har köpt Biltemas Reseförtält.Frågan är om det passar att montera

i markisen på husbilen.
 
F

F.d. 24477

Guest
Sv: Biltemas Reseförtält

Jag har detta tält från biltema.
Ja det går att sätta upp det i markisen om det finns en spår i markisen där man kan dra igenom en kederlist. vi har en omnistor 5002. Dock så tyckte jag att det blev så dålig tätning mellan väggen och tältet längst upp då markisen bygger ut ca 10cm. Jag har nu satt fast en tältlist på husbilen där jag dra tältet igenom.
När du ändå är på biltema så passa på att köpa silikonspray och spraya spåret innan upsättning.
Så här ser det ut när det sitter i markisen.
 

Bilagor

  • 2012-05-19 12.33.14.jpg
    2012-05-19 12.33.14.jpg
    2,1 MB · Visningar: 292
  • 2012-05-19 12.33.34.jpg
    2012-05-19 12.33.34.jpg
    1,4 MB · Visningar: 288

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Biltemas Reseförtält

Jag har detta tält från biltema.
Ja det går att sätta upp det i markisen om det finns en spår i markisen där man kan dra igenom en kederlist. vi har en omnistor 5002. Dock så tyckte jag att det blev så dålig tätning mellan väggen och tältet längst upp då markisen bygger ut ca 10cm. Jag har nu satt fast en tältlist på husbilen där jag dra tältet igenom.
När du ändå är på biltema så passa på att köpa silikonspray och spraya spåret innan upsättning.
Så här ser det ut när det sitter i markisen.

Hej !
Vi är också mycket nöjda med tältet men håller med om dålig tätning vi markisen. Undrar nu var ni köpt tältlisten och hur ni satt fast den
Tack på förhand
Med vänlig hälsning, Gunilla
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Biltemas Reseförtält

Vi är också mycket nöjda med tälter. Tyvärr så håller det bara en vinter i Spanien. Det tar stryk av solen. Vårt höll bara en vinter i Spanien och två somrar i Sverige. Nu har vi köpt ett nytt till denna vinter.

Man får vad man betalar för.

Anitha
 
F

F.d. 24477

Guest
Sv: Biltemas Reseförtält

Listen finns på kama och heter tältlist. Den skruvades och limmades på plats.

Denna köpte jag, men det vart svårt att skruva fast den då man måste hitta skruv med en väldigt liten skalle..
KAMA Fritid

Denna skulle jag köpa om jag skulle göra om det. Denna är lättare att skruva fast.

KAMA Fritid


Ps. om man beställer via sin lokala husbil/vagn firma slipper man oftas frakten.
 
Senast redigerad av en moderator:

Hobby Lasse

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
16570
Medlemskap
2024
Sv: Biltemas Reseförtält

Är också intresserad av Biltema reseförtält.
Någon som har en Omnistor 8000 markis och vet om tältet passar direkt "out of the box" i dess skena eller om man måste modifiera något?
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Biltemas Reseförtält

Vill utfärda en liten varning för detta tält. Efter Hälsingekusten bor det en man
med sin husvagn 2 mån varje sommar. Jag brukar hjälpa honom med att riva
sitt tält den sista helgen i aug varje sommar. Ifjol köpte han ett Biltema tält.
Tältet höll bra 2 mån 2014, men denna sommar har mycket hänt , banden
som skall hålla tältet på plats mot marken har alla gått sönder samt att det
har blivit ett hål i taket. I lördags skulle jag som vanligt hjälpa honom att
riva tältet, tältdukstaket höll inte när jag skulle dra tältet av skenan.
Detta är nog bland det sämsta jag sett.

Tommy R
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen