• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stopp i avlopp

F

F.d. 24369

Guest
Hej har fått stopp i avloppet, provat med både "gummituta" och rensband. Men verkar sitta alldeles för långt ner. Har en Adriatik 670DK. Det rinner ut från dusch och handfat men inte från köket. Plockade ner sil m.m. i köket men inte hittat något stopp där heller. Finns det något propplösande "undermedel" att hälla i ?

Lyckades naturligtvis spräcka utloppet från silen till slangen, blir ja att köpa nytt förståss SUCK.

Tacksam för hjälp

Peter
 
H

hianders

Guest
Sv: Stopp i avlopp

Stackars er! Förutom utsteget som inte funkade och fjädringen!! Kämpa på! Och hoppas ni ordnar till det!

Undermedel? Jag använder citronsyra om det strular i avloppet i huset. Brukar lösa upp eventuella "klumpar"!

Inger
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Stopp i avlopp

Det kan vara flera fel så var försiktig. Jag har läst här på forumet att husbilens avloppsrör skulle vara klenare än i bostäder. Om man häller 100-gradigt vatten kan rören ta skada och kanske vika sig. Prova med en el-dragar vajer och se om du kommer ner i avloppstanken. Precis som man gör med en oljesticka.

Var försiktig!
 

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.336
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Sv: Stopp i avlopp

Hej
Tro det eller ej men en av dom bästa hjälpmedlen vid stopp i avlopp är plastad spiraltråd, samma sort som hustru hänger vissa gardiner på, tråden går att föra genom alla krokar och ventilen jag hittills har stött på.
Mvh
Thomas
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Stopp i avlopp

Gokväll

Kolla slangen från diskbänk, så att det inte finns något veck på väg ner till tanken. Så var det på vår bil tidigare. Nu rinner det helt ok.

ha de...........
 
Toppen