• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tingsryds camping igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Teddi

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

bengt,,vi är ju kommunbröder,,eller?:p visst kan vi tillsammans skapa så mycke mer än inbördes träta?,ja skyller inte på nån,vill bara ha mer samarbete,,
f-n,,vi måste bli fler som drar lasset,,eller??

en kungsbacka kram från en onsalabo,,:D:D
 
T

Teddi

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

ja har aldrig varit med i en sådan här stor ideell förening...
ock ändå ett 30-talår,,men av egen erfarenhet så här nära slutet,,,,så klart att åsikter drar iväg,,ock mycket annat,,
jag själv tror inte på 10-a 15 tusen medlemmar,,på grund av detta självklara att det blir svårt att styra,,
så länge vi har en gemensam färdväg så blir de än värre,,
konstigt tycker säkert någon,,nej-nej..inte alls,,bristen på alternativ,,där ligger det,,ock bristen på alternativ växer ju större förening blir,,

skall vi slå vad??he-he..alla goa människor,,:D:D
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Tingsryds camping igen!

Jag skickar ett TACK till campingägaren, som genom att ta betalt och att inte ta betalt har skapat en tråd med över 10000 besök. Inte dåligt av en fjädrt

Jag är inte imponerad.

41st har gjort ca 142 inlägg varav några har gjort ett stooort antal inlägg.
Vad ledde det till? 11200.... besök hitils av storögda medlemmar som säkert undrar... :wideeyed:

+ eller - för oss husbilsnomader hittils mest - :confused:

Bosse
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Som trådskapare skulle jag önska att vi söker hålla oss till ämnet om nu inte ämnet redan är färdigdiskuterat, ut från det vi idag vet.

Ämnen som, hur stor kan en ideell förening bli, när snön kommer, hur stor del av Sveriges yta är gratis parkeringsplatser, för att inte glömma hur mycket surpuppa som min hustru är, är kanske värda egna trådar.

Tycker vi väntar på att få se Gärds artikel som hon lovat till imorgon, senast torsdag. Skulle tro att diskussionens vågor då blir höga än en gång, men då har vi kanske något nytt att diskutera ut ifrån.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

så är det tommy,,vi har alla väntat på gärds resultat i hennes tråd,,
vad har du själv väntat dej av en ny tråd som inte tillför ett för-annad skit,,
annat än ännu mer osämja,,

du får gärna förlåta mej om du vill,,ja hittar inget mer konstruktivt,,teddi,,

du har ju möjligheten att stänga av,,jag hade gjort detta,,
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Med anledning av JANNEZ`s inlägg nr 132, där han undrar hur jag kan ha så mycket tid för mina uträkningar baserade på Kenths siffror kan jag bara försäkra dig att, jodå, nog har jag såväl tid som kunskap för dylika enkla fall. Det tog mig kanske ett par minuter, och jag kan nog klara av ännu större uträkningar än så, om det skulle bli aktuellt att bolla siffror med vår revisor.

Vad jag anser om din burdusa uppmaning till mig att skärpa mig får du gissa dig till.
 
Senast redigerad av en moderator:

JCoMC

HBK Medlem
Inlägg
246
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2025
Sv: Tingsryds camping igen!

Jag är inte imponerad.

41st har gjort ca 142 inlägg varav några har gjort ett stooort antal inlägg.
Vad ledde det till? 11200.... besök hitils av storögda medlemmar som säkert undrar... :wideeyed:

+ eller - för oss husbilsnomader hittils mest - :confused:

Bosse

Det är nog inget ovanligt fenomen! Men bör inte tråden avslutas?

Med vänlig hälsning,

JC
 
T

Teddi

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

det finns ingen ände:p en p-plats till en camping är oftast en liten snutt,,där du kan stå i samband med incheckning,,
men ofta finns det så mycke mer möjligheter att parkera,,
väldigt ofta ihop med allmän möjlighet till ett bad,,så dessa stora ytor som ja har sett kan väl inte en campingägare ta åt sej,
vad har det med hans verksamhet att göra??
har vi någon kurage kvar? i så fall förvaltar vi den på bästa tänkbara sätt,,:p
 
T

Teddi

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Jag är inte imponerad.

41st har gjort ca 142 inlägg varav några har gjort ett stooort antal inlägg.
Vad ledde det till? 11200.... besök hitils av storögda medlemmar som säkert undrar... :wideeyed:

+ eller - för oss husbilsnomader hittils mest - :confused:

Bosse


ja är heller inte de minsta imponerad bosse,,du menar 11-12 tusen tittar på ett dygn? de bryr ja mej inte om,,rekord eller ej? skit samma,,det har varje fall inte ledit nåt framåt,,jag tycker vi byter ut ett chattforum mot någonting som gagnar oss alla,,har du nåt relevant??
jag själv skall söka läkarhjälp nu,,har fått många rekommden.. på datan,,:D:D

ett undebart medlemskap,,he-he--:D
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

ja är heller inte de minsta imponerad bosse,,du menar 11-12 tusen tittar på ett dygn? de bryr ja mej inte om,,rekord eller ej? skit samma,,det har varje fall inte ledit nåt framåt,,jag tycker vi byter ut ett chattforum mot någonting som gagnar oss alla,,har du nåt relevant??
jag själv skall söka läkarhjälp nu,,har fått många rekommden.. på datan,,:D:D

ett undebart medlemskap,,he-he--:D


Teddi Teddi Teddi, oj oj oj oj :swoon: Du påpekar att tråden borde stängas :yes:
Ändå kan du inte ge dig med inlägg på inlägg på inlägg.:confused::confused::confused::confused::confused:

Ha ha ha ha ha ha
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Lågt Stefan, tycker du att det är ok att han tagit betalt utan att ha rätt till det?
Eller vad menar du med "Undrar när snön kommer"?
Kanske jag som fått allt om bakfoten?

:confused::confused::confused::confused:
//Pilot


Trodde det var solklart för dig, men tydligen inte. Du får nog fortsätta då att leva i ovissheten :twitcy:
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Tingsryds camping igen!

Vad jag kan förstå så är väl sanningen snarare den att du kanske kan parkera gratis, dvs utan avgifter i form av avgifter eller böten av något slag, på kanske 0,1% av Sveriges yta!

Vad jag vill påvisa med detta är att du är helt ute och cykla igen!

Påvisa hit och bevisa dit. Kan ni inte bara läsa vad jag skriver och sedan gilla läget.

Relax, nu är det faktiskt jag som är HBK Besservisser så försök inte ta det ifrån mej. Har du aldrig varit utanför Kungsbacka någon gång? Komma dragande med siffror från en gammal Nordisk familjebok. Det begriper ju minsta barnunge att om jag säger 99% av Sveriges yta så ingår inte sjöar eller det svenska vattnet runt landets kuster. I detta fallet är det mina siffror som gäller, ok du kan få en procent om du blir glad för det så säg 98%. Inget mer tjafsande om det. Man skulle ju nästan tro att du har varit folkskollärare en gång i tiden, men egentligen inte.

Det är klart att jag är ute och cyklar varje dag. Dels har jag en cykel och kan jag cyklar. Det håller mej i god form.

Relax - sluta nu att tillrättavisa mej och kom igen i trådarna med lite vettiga kommentarer.

Om det nu är fler som saknar förmågan att parkera utanför campingplatser så kommer det en kurs i Skåne till våren - Välkomna till den - Dessutom blir det go mad, navigering, geocaching och sist men inte minst - himla trevligt.
 
F

F.d. 11569

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Hej alla mobilehome rattare..
Jag kan förstå att man blir irreterad och less på en person, som försöker ta betalt för saker som inte rör hans företag. Men jag kan säga att det hänt mig en och två gånger att jag tagit betalt för jobb jag inte själv har utfört.
Handen på hjärtat, har vi inte alla haft någon svart affär på gång någon gång.
Jag personligen skulle bli ganska förbannad om folk skulle börja campa utanför min camping om jag drev en. Vad vet vi, det kanske alltid är husbilar där som försöker sig på ett par gratis nätter. Ho is the bad guy? Vi som lockas av gratis nätter utanför en camping eller en ägare som gör allt för att firman ska gå runt?
Låt oss säga att en camping har 100 platser med el och ett snitt på 50-70 uthyrda platser under säsong.
Vad skulle den kosta att driva per år?
All el som skall dras och servas, och all elleverans med alla säkringar som skall betalas.
Hyra av marken eller amorteringar.
Kring utrustning, gräsklippare m.m
All personal.
En affär som kanske har 5 kunder per timme som köper något dom glömde köpa på den stora affären. Tror många campingar går förlust med sin mat affär. Men ett måste på en campnig.
Serva dom få camparna som fortfarande hänger kvar året runt. Skottning, vatten, värme i service huset.
Går nog att hitta en hel del fickor att fylla.

Nu blev mitt inlägg ganska utsvävigt och lite mycket.

MVH Ralf, en man som vågar skriva när alla sover:)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Errko!

Om campingägaren tycker som i ditt fall så måste han gå rätt väg, d.v.s ta ett snack med kommunen. Då förmodligen hade saker och ting rättat till sig, kanske hade han fått hyra parkerinsplatsen för en förmodligen billig peng el. kommit överens om någon annan lösning, som det ser ut nu så har han tagit saken/lösningen i egna händer och det är fullständigt vansinnigt. vi får vänta och se framöver vad som kommer ut av detta.


Pilot
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Hej alla mobilehome rattare..
Jag kan förstå att man blir irreterad och less på en person, som försöker ta betalt för saker som inte rör hans företag. Men jag kan säga att det hänt mig en och två gånger att jag tagit betalt för jobb jag inte själv har utfört.
Handen på hjärtat, har vi inte alla haft någon svart affär på gång någon gång.
Jag personligen skulle bli ganska förbannad om folk skulle börja campa utanför min camping om jag drev en. Vad vet vi, det kanske alltid är husbilar där som försöker sig på ett par gratis nätter. Ho is the bad guy? Vi som lockas av gratis nätter utanför en camping eller en ägare som gör allt för att firman ska gå runt?
Låt oss säga att en camping har 100 platser med el och ett snitt på 50-70 uthyrda platser under säsong.
Vad skulle den kosta att driva per år?
All el som skall dras och servas, och all elleverans med alla säkringar som skall betalas.
Hyra av marken eller amorteringar.
Kring utrustning, gräsklippare m.m
All personal.
En affär som kanske har 5 kunder per timme som köper något dom glömde köpa på den stora affären. Tror många campingar går förlust med sin mat affär. Men ett måste på en campnig.
Serva dom få camparna som fortfarande hänger kvar året runt. Skottning, vatten, värme i service huset.
Går nog att hitta en hel del fickor att fylla.

Nu blev mitt inlägg ganska utsvävigt och lite mycket.

MVH Ralf, en man som vågar skriva när alla sover:)

Kanske dax att öppna ett insamlingskonto för att samla in pengar till alla campingägare:twitcy:
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Kanske dax att öppna ett insamlingskonto för att samla in pengar till alla campingägare:twitcy:

Återigen (börjar bli trött på mig själv), hade campingägarna haft bättre omvärldsbild så hade garanterat många fler av oss tagit in på camping tror jag, vad jag menar är att många campingar som har ganska mycket plats/mark som ibland ligger en bit från både hygienutrymme och annat som andra inbitna "campare" är mer beroende av än vi husbilsåkare, där kunde de vi till en reducerad summa ställa oss och trivas med det.
En ide som jag dryfftat med många husbilsåkare och inget som är ovanligt på kontinenten.
En välkommen intäkt till campingägarna.....eller hur?

Efterlyses: omvärldsbild till campingägare

P.s då hade förmodligen det tråkiga inte inträffat i Tingsryd

Mvh
Pilot
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Jag kan märka att en del i denna tråd endast söker konfrontation utan att hålla sig till ämnet, inte svårt att se "skuggor från fulsidan" de kommer smygande när det är lite oroligt och när det är två stabila sidor som "käfftar" med varandra då krälar de upp från sina gömslen, jäkla bra väderkorn de måste ha....

Pilot
 
Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Tingsryds camping igen!

På kontinenten har många campingägare insett vad som drar husbilsturister till platsen och gör campingplatsen känd.

Nästa gång stannar vi kanske längre och bor inom bommarna, nu nöjde vi oss med var sin öl på restaurangen och övernattning.

Ett ex.: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/441958
 
T

Teddi

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Jag kan märka att en del i denna tråd endast söker konfrontation utan att hålla sig till ämnet, inte svårt att se "skuggor från fulsidan" de kommer smygande när det är lite oroligt och när det är stå stabila sidor som "käfftar" med varandra då krälar de upp från sina gömslen, jäkla bra väderkorn de måste ha....

Pilot


inte jag väl pilot?
så fall flyger ja aldrig mer,,:D:D h e h e,,
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen