• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Morelo eller Concorde

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Morelo eller Concorde

Vilken är att föredra av dom båda någon som vet för eller nackdelar kanske någon som vet eller har ett bra tipps bara.

Har inte gjort några egna djupare bedömningar, men har två goda vänner som var för sig köpt Morelo Palace i sommar.De har däremot gjort sin hemläxa och båda kom fram till att Morelo var bäst, gav mest för pengarna.

Kan bara instämma med det jag sett, härlig bil!
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Morelo eller Concorde

Jag menar jämföra Concorde Charisma 111 o Morelo ja dom ser ju ut att vara lika dana men Morelo är ju relativt nytt märke kanske barnsjukdomar.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Morelo eller Concorde

Om jag förstått det hela rätt, så kommer ledningen och en stor del av produktionspersonalen från just Concorde. Har hört att Concorde i sommar haft produktionsstörningar pga personalflykten över till Morelo. Kanske bara ett illasinnat rykte.

Vidare så har jag hört att ägarna av 40% av Morelo och initiativtagarna till det nya märket, är de gamla ägarna till just Concorde. Om jag inte tar helt fel nu så tror jag att de övriga 60% ägs av samma person som äger Knaus, men det här kan säkert någon mera insatt än mig bekräfta eller ge en korrekt uppgift.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24853

Guest
Sv: Morelo eller Concorde

Har hatt min Morelo Palase i snart et år, har bare posetivt å sei om Morelo,
Jeg har hatt Concorde Carisma tidligere.
Morelo har en fantastisk service med folk som kan sine ting.
 
F

F.d. 24853

Guest
Sv: Morelo eller Concorde

Hei igjen.
Ja det må jeg si,den har holdt til våre forventninger,og kansje litt mer.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Morelo eller Concorde

Enkelt sagt, begge merker er konstruert av det samme teamet - etter en uenighet mellom eiere og ledelse i Concorde. Store deler av ledergruppen gikk ut og dannet Morello - noen påstår at endel underleverandører som mistet avtalen med Concorde var med som pådrivere til dannelsen av Morello.

Finner det spesiellt interessant at de som hadde ansvar for produksjon og kvalitetskontroll gikk over på et tidlig tidspunkt, senere gikk og en god del av marked-staben.

Hva de egentlig var uenige om er ikke lett å finne ut av.
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Morelo eller Concorde

Jag hade gärna tagit en Morelo. Eller en Concorde för den delen. :p Sitter just nu och skrapar ihop smulorna för att köpa en MC. Men inte är jag ledsen för det.. ;)
 
Toppen