• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sex tyska vinområden

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Efter ett ofrivilligt uppehåll i resandet har Maja nu börjat rulla igen. Under drygt en veckas tid har vi tuffat runt i sex tyska vinområden och både upplevt och provianterat. Här kommer på sedvanligt sätt vår lilla berättelse med förhoppning att den kan roa o inspirera till kommande reslust.
 

Bilagor

  • Majas vinresa hösten 2012.pdf
    3,1 MB · Visningar: 979

Ami

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2024
Sv: Sex tyska vinområden

När Du lastar så mycket i bilen så får Du väl inte plats med din Bjärton?!
MVH Bobo:music-icon:
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Sex tyska vinområden

Mycket välskrivet och lättläst, tack för en fin skildring!

Jag avstår från att ställa frågan om hur mycket vin ni fick med er hem - den skulle jag aldrig kunna med att ställa! Men nog var det klokt att ta färjan hem!
 

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: Sex tyska vinområden

Tack för ett par nya adresser och för att Ni delar med Er av upplevelserna från Er resa!
Vi har nu lagt till ett par adresser på vår rutt som vi skall köra efter när vi lämnar Göteborg i slutet på nästa vecka.
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Sex tyska vinområden

Bobo!
Bjärtonen var inte med men väl min guitalele - en a-stämd minigitarr för husbilsbruk.:)
 
  • Gilla
Reaktioner: Ami

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Sex tyska vinområden

Flat Mates
Vi hade drygt 140 flaskor vin samt 8 flak och 9 boxar (till dotterns 30-årsfest!). Ändå tror vi tt vi klarade lastvikten. Vi brukar med fyllda tankar väga lite under 3000 på väg ut och med betydligt mindre i tankarna brukar vi klara viktsgränsen även på hemväg. Dessutom är plåtisen en baddare på att lasta under sängen - dvs framför bakhjulen. Går bara lite stadigare:D
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Sex tyska vinområden

Ja, men då! Inte behöver ni redogöra för det där! Det blev väl knappt 100 kg, för det var väl lättvin!
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.531
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Sex tyska vinområden

Hej

Härligt att höra att Maja rullar igen. Det gläder oss. :)

Vi ses
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Sex tyska vinområden

Tackar för mycket underhållande läsning och för alla tips på trevliga platser . Vi har läst alla era reseberättelser med stor behållning .

Carina och Lasse
 
Senast ändrad:

Två vädurar

FD HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Örebro
HBK-Nr
9247
Medlemskap
2022
Sv: Sex tyska vinområden

Tack för trevlig läsning och för tips inför nästa resa!

Under regnskuren i Neef var vi ute och cyklade och tog skydd under några träd. Troligen vår och våra vänners bil ni såg :)

Inge och Jussi
 
Toppen