• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Virrig Plåtis ute i Europa

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Kanske ska skriva en bok?

21367083_10208059589726195_1470522470971228741_o.jpg
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Det här var riktigt kul:) (och bra). En titel på en bok är inte så lätt att sätta. Jappes förslag är ju lite frestande, men det var inte riktigt det jag hade tänkt ha som fokus.:D

Tror jag ska skriva förordet först och bestämma mig vilken form och innehåll boken ska ha. Titeln får mogna under tiden.

Men jag vill nog blanda Prosa, fakta, humor och få det till ett livsäventyr. Kanske genom en fiktiv figur med namn "Sir McLain"? Men jag har inte bestämt mig ännu.


2014-10-13 18.36.16.jpg
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

...Men jag vill nog blanda Prosa, fakta, humor och få det till ett livsäventyr. Kanske genom en fiktiv figur med namn "Sir McLain"? Men jag har inte bestämt mig ännu.
Glöm inte restaurangtips, matsedlar och dryckförslag. Förutom "gratisplatser" så är det faktisk mat & dryck ofta förekommande under era "äventyr".
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Skulle ju skriva lite när det sker lite husbilsrelaterat.

Idag går mina tankar till Inger Andersson och Hasse (Hianders). Inger har ju begravning idag då hon efter en tids sjukdom lämnat oss. Inger var för mig min Mentor i husbilsvärlden. Jag ringde henne före min första träff och bad om råd, som jag följde si så där...:oops: Hon kom även på alla mina träffar.:) T.o.m en i Spanien. Jag förstod tidigt att något var fel då hon inte var med i Melodikrysset.

Vi hade kontakt in somras via telefon. Jag har även haft telefon med hennes syster Lena (som också är HBK:are). Hon lämnade en rekommendation att stödja "Kobba Klintars Vänner" som låg Inger varmt om hjärtat, vilket jag har gjort.

Borta i förskingringen kan jag tyvärr inte vara med på begravningen men jag vill ändå sända mitt :msn_heart:.

Vila i frid Inger.

Mammas dödsannons.jpg
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Mycket fin människa har lämnat oss, mycket sorgligt! Det räckte med utbyte av några matrecept för att förstå vilken fin människa och klippa Inger var. Hon lämnar ett tomrum här på forumet, vi som aldrig hann träffas i verkliga livet! Bara att beklaga sorgen för hennes närmaste. Låt Inger vila i frid, hon finns i våra tankar!

sorg.jpg
Foto: lån från nätet...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Jag är jätteledsen! Jag har träffat henne flera gånger och varje gång så förstod jag att hon var en fin människa. Inga åtbörder, ingenting sådant; hon bara var, tydlig, klar och framför allt, hon behövde inte göra sig till, gjorde det inte heller! Hennes kärlek till naturen, djuren och människorna var gränslös! (Jag fick riktigt fin bacon av henne en gång; glömmer det aldrig!)

Jappe
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Sådärja! Då är man på plats hemma i paradiset. Nu har jag gjort i ordning min författarstuga över vintern. En lagom dos varje dag tills batteriet tynar bort.

20170919_125945.jpg

I går var vi till kommunhuset och skrev in oss i San Bartolome de Tirajana där San Agustin ligger.:)
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Sådär! Nu har det hänt lite igen och kommer att hända.

Max M (Marocko Max) med fru har anlänt till Playa del Ingles. Denna gång har dom lämnat husbilen i Sweden och hyrt en toppen Bungalow nära allt. Vi får dras med dom i 6 månader.:p:

Välkomna Max och Ann Helene. Åkte naturligtvis och inspekterade deras boende och var lite ciceron på byn åt dem. Det gick ju bra.

2017-10-04 13.01.40-2.jpg

Om en vecka landar även Krister & Ursula här och bor inom synavstånd. Dagen efter kommer Lisa från Gladjazz och är granne med oss.

Husbilen Ellen kommer också snart enligt hörsägen. Lennart har ju lite rehabilitering sedan han har promenerat i Balkan. Och Lenmar brukar dyka över lite då och då.

Rena HBK nästet.:) Men jag har inte hört om att några HBK husbilar ska dyka över. Ann & Leif skrev dock i KABE tidningen att de åker över till öarna. Jag tar ju iofs över vår Plåtis hit i Mars.

Annars kan jag ju tala om att det står husbilar överallt. Förra veckan stod en parkerad i rondellen vid Yumbo center över natten. Det skulle vara som att parkera i rondellen vid Sergels torg motsvarande...

När vi kom hit i början av september var det fortfarande skollov och massor tältade och bodde i alla möjliga fordon längs stränderna. Små partytält kunde man se överallt. Nu när barnen är tillbaka i skolan, ser man det bara på helgerna. Det är ju fortfarande runt 25 grader i vattnet. Ca: 1,8 grader varmare än normalt i Atlanten runt öarna.

Om vi överlever mötet med Krister och Ursula kommer en ny rapport om någon vecka.:D


Idag var jag ute med min Skoter och körde GC-604. Inga räcken och på sidan stupade det ca:400-500 meter rakt ner. Alla vägar är inte helt perfekta.

2017-10-05 13.44.55.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Jag flyger ner 7 januari.
Varför inte en HBK träff i januari på Tony’s i Köpcentret. God mat till bra priser.
Lennart

Ingen dum idé. Majzzan är ju nere då också. Men hos grannen "Jannes" ingår alkoholen i priset också. 3 rätters med vin, Irish Coffee och snaps för 9,80 €. :D

Addio Mare är ju lite dyrare, men vilken pizza. (Irish Coffee:n GRATIS:D där oxå)
 
Toppen