• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Virrig Plåtis ute i Europa

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Vi har haft både bra och dåligt väder i ett par veckor nu här i San Agustin. Nästan varje dag har vi 23 grader trots caliman och fullt på playan, men caliman har ett stadigt grepp. Man ser det genom att det är disigt i luften. Det är Sahara som kommer på besök. Juldagen var värst på ett värde på 3800. Normalt är under 25.

2016-12-25 14.39.32.jpg

2016-12-25 16.16.34.jpg

Dust Surface Concentration — Barcelona Dust Forecast Center

Besöken avlöser varandra nästan hela tiden.

Tidigare var Gun & Ronny här i 8 dagar ochRoBe förbi. Husbilen Ellen har vi varit ut och käkat med.

Eva & Benny tittade förbi på en liten fika.

2016-12-17 14.43.40.jpg

2016-12-17 15.30.18.jpg

Majzzan kikade förbi och käkade pizza.

2016-12-28 16.34.47.jpg

Lenmar kom utanför med sin dotter på fika i nya lyan.

Just nu har vi Jim (F.d Huvuddommare på HBK boulmästerskap) på besök i 9 dagar.

2017-01-07 13.54.26.jpg

Idag kl 15 kommer Frankia på besök. (Vilket påminner mig om att köpa lite fikabröd)

Imorgon ska vi ut på Anno Domino och käka med Los Suecos.

Vi brukar även åka ut någon gång i veckan och hälsa på HBK husbilarna i Castillo Romeral. Så trots att vi inte har husbilen med oss har vi en hel del husbilskontakter. Men det börjar smyga in andra aktiviteter också.

Måndagar: Spanskkurs på Skandinaviska klubben (bara Louise)
Tisdagar: Minigolf med GOtoGC
Onsdagar: Texasholdem Poker på Skandinaviska klubben
3:e lördagen/månad: Munskänkarna med vinprovning och 3 rätters.

Det är knappt man hinner med. Sedan i februari har vi släktbesök i olika omgångar i tre veckor. Så här mycket besök hade vi aldrig i Sverige. Men det huset har vi ju sålt.:):):)

Men vi har ivarjefall hunnit köpa en lägenhet.:):):) Den bor vi i just nu i Januari. Där har jag fixat 300 megabit fiber och en tvbox med massor av kanaler. Även alla svenska.:D

2016-12-16 12.50.49.jpg

2016-12-30 15.03.18.jpg

Blir lite dyrt att hyra scooter hela tiden så jag har köpt en som jag får på måndag. (1650€)

2016-12-19 12.22.53.jpg

Det här livet blir perfekt. Bo på GC på vintern och åka husbil i Europa på sommaren i 6 månader. (Vi har husbilen parkerad i Malaga) Enda bekymret vi har just nu är att vi har dubbelt boende. Vi hyr ju en lägenhet till 9 maj i Monte Rojo och sen har jag köpt den vi är i just nu 100 meter bort. Ska försöka se till att vår nya blir bebodd fram till att vi flyttar in på riktigt i okt/nov. Inte bra att ha den stå tom.

Men i mars åker vi på semester 8 dagar. Flyger till Malaga och husbilar runt lite. Det ser jag fram emot.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

De där skotrarna med större hjul går ju väldigt fint, ska du verkligen ta semester från semestern?
När mina föräldrar som första i släkten skaffade sommarstuga då kom de som ett lämmeltåg de som aldrig hälsade på annars.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Bara en liten snabb uppdatering.

Frankia med fru och husbilsvänner var förbi en sväng igår. En fika och lite snack om GC och HBK. Trevligt

2017-01-08 15.36.37.jpg

2017-01-08 15.36.46.jpg

Idag kom Los Suecos på besök. Kul efter det fick han agera lite Taxi och köra lite hit och dit. Ikväll ska vi ut på en gemensam middag.:)

2017-01-09 15.54.52.jpg

Om en timme kommer min nya scooter (hoppas jag).
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nu har jag beundrat er mysiga o hemtrevliga nya lägenhet i San Agustin! Förstår att ni trivs!
Står riktigt bra här med husbilen på gatan i SA. Det var ett bra "byte" ;) pizza mot en omgång i tvättmaskinen :D Först smakade det gott och nu doftar det rentvättat o gott i husbilen. Inte illa få till mer än 6m tvättlina inne i husbilen :yes: Takluckorna lite på glänt så d torkar bra, +20 ute.
Tack för ikväll! :msn_flower::msn_flower: :bye:

IMG_1585.JPG
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nu har jag beundrat er mysiga o hemtrevliga nya lägenhet i San Agustin! Förstår att ni trivs!
Står riktigt bra här med husbilen på gatan i SA. Det var ett bra "byte" ;) pizza mot en omgång i tvättmaskinen :D Först smakade det gott och nu doftar det rentvättat o gott i husbilen. Inte illa få till mer än 6m tvättlina inne i husbilen :yes: Takluckorna lite på glänt så d torkar bra, +20 ute.
Tack för ikväll! :msn_flower::msn_flower: :bye:

Visa bilaga 120763

2017-01-19 18.37.10.jpg
2017-01-19 19.20.07.jpg
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nu har jag beundrat er mysiga o hemtrevliga nya lägenhet i San Agustin! Förstår att ni trivs!
Står riktigt bra här med husbilen på gatan i SA. Det var ett bra "byte" ;) pizza mot en omgång i tvättmaskinen :D Först smakade det gott och nu doftar det rentvättat o gott i husbilen. Inte illa få till mer än 6m tvättlina inne i husbilen :yes: Takluckorna lite på glänt så d torkar bra, +20 ute.
Tack för ikväll! :msn_flower::msn_flower: :bye:

Visa bilaga 120763

Såg din husbil utanför där jag bor. Om du står längre ner på gatan så står du helt i våg, om du nu ska stanna en längre tid här i SA.
Lennart
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

En liten uppdatering från Gran Canaria

FB_IMG_1484828721885.jpg

Kommer just nu hem från pokerkvällen med skandinaviska klubben här på GC. Härligt att mitt i natten fortfarande kunna gå i kortärmat och shorts. Gick si så där med pokern idag, men jag fick ivarjefall in ett fyrtal i damer och det händer inte ofta.:D

IMG_20170125_190334.jpg

Igår fick vi storfrämmande. Eva och Benny kom på besök igår. Dom har ju varit med husbilen till Teneriffa en stund, men är tillbaka här på GC för att åka till fastlandet på lördag. Så vi hade lite avslutningsfest. Det blev champagne, middag och avec , som avslutades med improviserad dans i glatt umgänge.
Välkomna igen (om vi får för grannarna :oops:)

IMG_20170124_190644.jpg

Annars har jag faktiskt slitigt lite för HBK. Jag hjälper till lite grann med kravspecen ang träffbokning till nya HBK servern. Kommer att bli kanonbra (tror jag).

Dagarna bara rinner iväg. I lördags var vi på vinprovning med Munskänkarna. Kanontrevligt.

2017-01-21 19.05.10.jpg

Men man är absolut inte sysslolös. Mellan alla besök jobbar jag ju på min egen lilla ställplatslista. http://www.husbilskoll.se som jag nyss gjort klart mobilversionen efter att slitigt mitt hår i veckor. Lyckas fått till den bra tycker jag. Nu man man även publicera sin plats så det syns på kartan.:):):) Där ni ser den blå punkten i husbilen, där bor jag...

2017_01_14_10.05.16.png

En liten kul grej. Jag är nog en av dom få som smugglar sprit till Gran Canaria, men jag kan ju inte vara utan min SirMcLain single cask.

FB_IMG_1484326848308.jpg

Nu skrev jag några rader ikväll, efter att Los Suecos mailat mig och undrat om något har hänt eftersom jag inte har skrivit så mycket. Istället för att svara honom skrev jag några uppdateringar här.:p:
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nu har det hänt lite igen.

Hittat vår egen kvarterskrog som Waldo sköter. En trevlig oas där vi alltid träffar någon man känner.

2017-01-28 20.47.40.jpg

Frugans bror med hela sin klan har varit här. Grabbarna deras har varit ute varje kväll till 0600. Man märker att man blivit gammal då man inte har en chans att hänga på. Men det har varit roligt att få besök.

2017-02-01 16.17.17.jpg

Charlie den äldsta av grabbarna gick knappt att få upp ur poolen.

Charlie.jpg

Tittar man på tempen så är det på mätarna väldigt varmt, men den ärliga temperaturen i skuggan ligger på 22-23 grader. Helt ok för mig. Men vi har haft ganska mycket Calima enda sedan jul som gör himlen lite disig. (ökenvindar från Sahara)

2017-02-08 12.40.25.jpg

Roffe och Berit tog färjan till Huelva i torsdags och eftersom Ann & Leif tillsammans med Bror & Ulla drog till Teneriffa ett tag, så nu har vi bara Majzzan kvar med husbil, av HBK:arna på ön.

2017-02-08 16.11.35.jpg

Vi har haft en julblomma på balkongen sedan mitten av december. Istället för att slänga den, så planterade vi den vid trappen bredvid "storebror".:D

2017-02-08 17.50.34.jpg

Min skoter får jobba hårt. Eftersom vi har 95 trappsteg hem och ytterligare 4 våningar ner till affären får den agera laståsna.

2017-02-09 12.36.29.jpg

Palle och Angret dök upp i går. Jättekul! att sammanstråla med dem och surra lite. Så härliga människor. Numera Pössl Roadcruser ägare.:):):) Dom åker på lördag och har en tight kalender.

2017-02-09 15.14.30.jpg
2017-02-09 18.44.52.jpg

Själva avslutade vi kvällen med Polska Piroger på en Polsk restaurang och lite mogendans på Skandinaviska Baren till ljuva toner med "ABBA:s" Agnetha & Frida live.

2017-02-09 19.55.54.jpg
2017-02-09 22.43.35.jpg
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Jaha, så man är ensam husbils-HBK:are på ön nu :D Lovar att hålla ställningarna! :msn_wink:

Kör inte bilen med vattenflaskorna runt längre? När min kompis bodde på MonteR för några år sedan köpte hon vattenflaskorna från "vattenbilen" på gatan prec ovanför er. Skönt slippa släpa fr affären när man inte har bil.

Ska stå några dár i SA i början av veckan, om ni inte är alltför upptagna kanske vi hinner ses? Jag hör av mig!
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Kör inte bilen med vattenflaskorna runt längre? När min kompis bodde på MonteR för några år sedan köpte hon vattenflaskorna från "vattenbilen" på gatan prec ovanför er. Skönt slippa släpa fr affären när man inte har bil.

Ska stå några dár i SA i början av veckan, om ni inte är alltför upptagna kanske vi hinner ses? Jag hör av mig!

Kommer för tidigt. Har inte kommit i ordning tills dess.

Kom du. Och ta med dig tvätten. Du kan även låna duschen om du vill. Vi kan ju ta utkörning från Addio Mare och sitta på balkongen.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

...Kom du. Och ta med dig tvätten. Du kan även låna duschen om du vill. Vi kan ju ta utkörning från Addio Mare och sitta på balkongen.
Ni (Sir-sällskapet) måste vara några av världens trevligaste och bästa vänner till alla ni känner (mer eller mindre) som ni tar hand om med öppna armar i alla lägen. Helt unikt må jag säga och värt eloge från alla oss andra i HBK :yes:

Yngvar från Äleklinta, Öland är en som vi känner sen många år tillbaka, han har samma "gen" och välkomnar HBK medlemmar på sitt unika sätt. Otroligt att det fortfarande finns människor som ställer upp i alla lägen, det känns väldigt bra att ni finns!

Joy4.jpg
Källa: Internet
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Kommer för tidigt. Har inte kommit i ordning tills dess.

Kom du. Och ta med dig tvätten. Du kan även låna duschen om du vill. Vi kan ju ta utkörning från Addio Mare och sitta på balkongen.

Ha, ha, är vattenbilen sååå tidig

Vi tar väl en repris på förra gången, d är mysigt sitta på er balkong, prata o äta pizza. Tvätt = Majzzan står f pizzorna! :D Blev lite mkt vin förra gången, var "något" vingligt på cykeln nerför jättebranta backen t husbilen, he he
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Var ute och tutade med min skoter idag. Det står husbilar överallt i Playa del Ingles. Körde in vid Principado och Avenida de Bonn och tog några kort. Körde även förbi Majzzan:s husbil, men hon var inte hemma.

2017-02-25 13.56.52.jpg

2017-02-25 13.55.37.jpg

Annars går allt sin gilla gång. Utom att tvättmaskinen gick sönder. Åkte och skulle köpa en ny, men hittade ingen som passade i hålet. Kollade efter en reparatör lite svårt att hitta. Ringde Los Suecos "Inga problem. Jag ringer några samtal" Fick ett sms "Kommer en kille i morgon kl 1130". Tack Tommy.

2017-02-23 11.53.57.jpg

Reparatören hittade en strumpa och en knapp i vattenpumpen??? Undrar om Majzzan saknar en strumpa? Nåväl efter en halvtimme hade vi en fungerande maskin igen.

Var på konstituerande styrelsemöte hos Munskänkarna Gran Canaria. Jag fick rollen som IT ansvarig. Få se vad det innebär?

2017-02-22 15.23.09.jpg

Annars är onsdagarna då vi har pokerkväll något som jag ser fram emot. Jättekul.

2017-02-15 21.08.59.jpg

Var på besök hos Grevens gamla bostad som nu är omgjort till ett proffsigt museum. Greven var den som ägde det som idag är San Agustin, Maspalomas, Playa del Ingles, m.m.. Han såg till att det blev en turist industri av marken, samtidigt han odlade tomater. Hittade ett gammat foto där man såg Maspalomas för 50 år sedan. Husvagnar och tält på stranden. Det är det slut på...

2017-02-21 13.20.40.jpg


Men man kan ju stå på andra ställen.:D:D:D
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Var på konstituerande styrelsemöte hos Munskänkarna Gran Canaria. Jag fick rollen som IT ansvarig. Få se vad det innebär?

Trevligt, efter sju år som Kassör i Munskänkarna Provence ska även jag ta hand om IT-frågorna i vår sektion. Vi kanske hörs på något telefonmöte med Sthlm...:yes:
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Synd jag inte var hemma vid husbilen när ni var förbi, låg o gottade mig vid en pool under dán :D
Jättemycket husbilar i P.d.Ingles den här helgen, hela 9 st bara på den här lilla platsen just nu.
Saknar vare sig strumpa el nån knapp som tur är ;)
 

Jens N

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Upplands-Väsby
HBK-Nr
23529
Medlemskap
2025
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hej,

Funderar på att utöka vagnsparken gällande camping.
Har varit inne på både husbil och plåtis.

Efter att läst Era trevliga "dagböcker" känns det som att man bestämt sig :)

Tack för mycket trevlig läsning, oerhört intressant.

Hoppas Ni mår bra!

Mvh.
Jens
 
Toppen