• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi har syndat!

C

cheetah1

Guest
Jag och mamma föll till föga och hyrde en elplats på Björkängs havsbad för 250 kronor, inför hundutställningen mamma ska jobba på imorgon. Planen var att stå på Grimetons parkering, men vi kände att bekvämligheten (det är bokstavligen 10 meter till utställningen från våran plats) och tryggheten med el (vårat ensamma bodelsbatteri är lite dåligt, och vi kör ju förstås värme när det är kallt och jävligt ute) tog överhanden över våra fricampingplaner.

Förlåt!
 

smocken

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7203
Medlemskap
2024
Sv: Vi har syndat!

Hej!

Bra att du tänker på hundarna om det blir kallt, de ska int behöva frysa för att ni är snåla. Pälsen blir inte bra om det fuktar.

MVH

Uno

Skratt hälsar
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vi har syndat!

Høres velkjent ut, er det praktisk så blir det strøm hos oss også selv om vi normalt ikke har noe behov. Men har en først betalt for strøm så brukes det!
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Vi har syndat!

Fast vi har inga hundar med den här gången, mamma ska bara jobba som ringsektreterare. Fast värmen hade vi ju haft ändå, frågan är bara hur länge batteriet hade räckt. Men framförallt är det skönt att kunna använda nivåklossar och stödben osv, dvs campa och inte bara parkera. Ingen som kan komma och gnälla.. :p
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Vi har syndat!

Ställplats kontra camping ? Det är väl ändå bara priset som skiljer om man inte ska köra "fullt ut" med staket och grejor ?
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Vi har syndat!

Jag och mamma föll till föga och hyrde en elplats på Björkängs havsbad för 250 kronor, inför hundutställningen mamma ska jobba på imorgon. Planen var att stå på Grimetons parkering, men vi kände att bekvämligheten (det är bokstavligen 10 meter till utställningen från våran plats) och tryggheten med el (vårat ensamma bodelsbatteri är lite dåligt, och vi kör ju förstås värme när det är kallt och jävligt ute) tog överhanden över våra fricampingplaner.

Förlåt!

Varför ber du om ursäkt??? Det är väl upp till var och en att betala för den service man vill ha?

/Ludde
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Vi har syndat!

Ja ibland är det gott att gå mot strömmen...står själv i Bua hamn med ett 20-tal bilar, och så kallt är det ju inte, men väldigt skönt att bara "brassa" på! Ha en varm och skön fortsättning på helgen! Vid tangenterna, Anette
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Vi har syndat!

skrev du inte fel nu camping när ullared har ställ plats är du ingen riktig husbilist ha det så bra ändå på ullared.
 

Gert och Helen

HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
9489
Medlemskap
2024
Sv: Vi har syndat!

Ja ibland är det gott att gå mot strömmen...står själv i Bua hamn med ett 20-tal bilar, och så kallt är det ju inte, men väldigt skönt att bara "brassa" på! Ha en varm och skön fortsättning på helgen! Vid tangenterna, Anette

Hej, är det bra i Bua, funderar på att stå där nästa helg. Skall på kurs i Göteborg. Annars funderar vi på Skärhamns camping/ställplats. Ungefär lika långt från Göteborg. Behöver man boka plats? /Helen
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Vi har syndat!

Hej
Bua ställplats är underbar tycker vi 170/natten kanske är mycket tycker många
Men allt är nytt nära till affären, Kinan precis intill.Nytt servicehus toa dusch/10 kr tvätt ,tömning o vatten
Plats kan inte bokas men det brukar finnas, Pratar man med hamnansv kan man stå
vid båtarna om det skulle vara fullt, Själva står vi alltid på Ställplats eller camping,
Fricampar gör vi endast i nödfall ..Bekväm som man är , Just nu i Sant Pere Pescador på Aqurius
camping med fin strand o härliga sanddyner o utmärkt service 16E/natt

Ha det
Gun&Ronny
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Vi har syndat!

Behövs inga ursäkter. Det är ju valfriheten som är så bra. Ibland vill man ha lite extra service och jag kan tänka mig flera hundägare att umgås med på campingen. Varit åtskilliga gånger på hundutställningar. Först med våra Groenendel (belgisk vallhund) sedan övergick vi till Irländska varghundar. Lite trångt i husvagn och sedan i husbil men de skulle med även på andra resor i Sveige. Nu var det 6 års sedan vi hade husdjur senast. Är ute och reser utomlands för mycket numera. Både med HB (Italien) och med flyg.
Ha det bra!
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Vi har syndat!

Jag fricampar aldrig, ställplats c:a 40% camping c:a 60% och det trivs vi med.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.778
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Vi har syndat!

Jag och mamma föll till föga och hyrde en elplats på Björkängs havsbad för 250 kronor, inför hundutställningen mamma ska jobba på imorgon. Planen var att stå på Grimetons parkering, men vi kände att bekvämligheten (det är bokstavligen 10 meter till utställningen från våran plats) och tryggheten med el (vårat ensamma bodelsbatteri är lite dåligt, och vi kör ju förstås värme när det är kallt och jävligt ute) tog överhanden över våra fricampingplaner.

Förlåt!

Självklart står moderna medvetna husbilister på camping ibland. Vi gör det ganska ofta och då är det givetvis helrätt! :D

:-/<rister
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Vi har syndat!

skrev du inte fel nu camping när ullared har ställ plats är du ingen riktig husbilist ha det så bra ändå på ullared.

Med sådana här kommentarer är det inte konstigt att det blir tjafs och osämja mellan medlemmar här på forumet. Jag tycker mig märka en tendens att det är inte de som väljer att fricampa som fördömer de som vill betala för campingar och exklusiva ställplatser, utan snarare den senare kategorin som vill påskina att det förekommer en motsättning.

Var och en betalar väl för det den servicenivå man vill ha, svårare än så kan det väl inte vara?

Sedan har var och en rätt att tycka vad man vill om prissättningen. Om jag tycker att det är oskäligt dyrt att betala 200 kr för en ställplats har jag givetvis rätt att uttrycka detta på forumet, men jag har definitivt inte rätt att fördöma andra som tycker priset är skäligt.

En uppmaning till alla här på forumet är att försöka sluta med att skapa en motsättning som egentligen inte finns, vi behöver istället koncentrera oss på att tillsammans verka för att få bättre förutsättningar för oss som tycker om att tillbringa vår fritid i husbilen genom fler ställplatser oavsett om det är gratisplatser utan service eller exklusiva avgiftsbelagda ställplatser med top of the line service. Det viktiga är att det finns ett alternativ för alla plånböcker och smaker.

/Ludde
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Vi har syndat!

Cheetah1, Inte behöver du säga förlåt! alla gör vi det som passar oss bäst själv för stunden och min fru brukar veta vad som är bäst för mig i alla lägen! :twitcy:
I år blev det inget husbilsliv för oss men tidigare år så har vi nyttjat ställplatser blandat med campingar efter behag, uppdelningen brukar hamna på 70-70 ungefär.

mvh jocke
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Vi har syndat!

Dom hade iallafall en bra tämning för fasta tankar, om än kanske lite hög. Jag tyckte det var ett bra ställe att tappa gråvattnet på.

8EFC6485-5F5A-4754-A589-272FFDE403B3-1253-000002427BD6B27D.jpg
 
Toppen