• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plåtis för vintern

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Plåtisar har i allmänhet dålig isolering. Nu börjar det bli ändring. På Elmia hittade jag Kyros i Ci monter, som lossat lite på innerväggen och visade hur isoleringen är utförd.
Knaus Boxstar har också utvecklat isoleringen och visar vinterbil i broschyren.
Fortfarande så har vi kvar kallraset i förarhytten och vid bakdörrarna.
 
H

Husbilgolf

Guest
Sv: Plåtis för vintern

Plåtisar har i allmänhet dålig isolering. Nu börjar det bli ändring. På Elmia hittade jag Kyros i Ci monter, som lossat lite på innerväggen och visade hur isoleringen är utförd.
Knaus Boxstar har också utvecklat isoleringen och visar vinterbil i broschyren.
Fortfarande så har vi kvar kallraset i förarhytten och vid bakdörrarna.

Tittade okså på Kyros, men tyckte den var dålig på isolering runt fønster, vid dørrar etc. Vet fortfarande inte hur min La Strada blir i minusgrader, men hade 4 plus under natten och det var aldeles utmarkt i sengen bak (bra isolering vid dørrarna) och med varme i golvet var komforten perfekt!
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Plåtis för vintern

Kanske är marknaden för liten, men nog vore det mysigt med en "vinterplåtis", vattenburen värme och stängd förardel, tankar i dubbelgolv.:oops:
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Plåtis för vintern

Husbilsgolf: Såg du den Kyros som man tagit bort den del av väggen och visade isoleringen? Några minusgrader fungerar redan idag på en plåtis.
 
H

Husbilgolf

Guest
Sv: Plåtis för vintern

Husbilsgolf: Såg du den Kyros som man tagit bort den del av väggen och visade isoleringen? Några minusgrader fungerar redan idag på en plåtis.
Nej, tyvärr hann jag inte till Elmia. Men jag såg utställd bil hos norsk importör i juli. Denna importör har också La Strada i sortimentet, och med dubbelt golv och "hantvärket" från LS blev det en Avanti C!
 
Toppen