Citat:
Ursprungligen postat av salolsson Jag fick berättat för mig att fr.o.m. årsmodell 2007 måste det finnas en detalj i OBD som ej fanns på årsmodell 2006. Problemet bestod då i att min bil från 2006 skulle uppfylla kraven för årsmodell 2007. Det enda bilprovningen fick upp på sin skärm var ordet underkänt på röd botten. |
Det hade jag inte accepterat! Det är ju knappast slutkundens fel. Jag hade i första hand starkt ifrågasatt det hela hos SBP och sedan hade jag gått vidare till ÅF, generalagenten och till sist tillverkaren. Inte en chans att jag skulle betalat för att få det fixat, snarare skulle jag haft betalt för uppkomna problem det åsamkat mig.
Jag är inte alltid så besvärlig, men när det gäller SBP så har jag inte mycket till övers för dem. Jag har haft mina duster hos deras små maktk*ta inspektörer som försöker sätta sig på den lilla människan. Vid en regbesiktning gjorde de ruskigt fel och jag visste att jag hade rätt. Jag pratade med stationschefer, regionschefer, deras jurister, Transportstyrelsen osv och till sist var de tvugna att böja sig - jag fick rätt. Det var ingen lätt match, men för mig blev det en principsak!