• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Importera husbil från Tyskland

B

Bengt2012

Guest
Hej.

Är det någon som har importerat från tyskland och kan ge mig råd.

Någon handlare som man kan lita på och framför allt fällor som man kan ramla i.
 
H

Husbilgolf

Guest
Sv: Importera husbil från Tyskland

Beror på vad du vill ha. Jag och många svenske har köpt från TOGO Reisemobile en halv timme öster om Hamburg. De har erfarenhet med export till Skandinavien och har alla papper etc i ordning och du importerar utan flera problem än den tid det tar! Du kan köpa 6 mnd bil utan moms t.ex.
 

Stellplatz

HBK Medlem
Inlägg
175
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2024
Sv: Importera husbil från Tyskland

Hej

Jag har köpt husbil i Tyskland så vill du kan du ta kontakt med mej.


Stellplatz

Bor i Skellefteå
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Importera husbil från Tyskland

Det beror på vilket märke ni tänkt köpa? Vi köpte en Burstner av RC reisemobil Mannheim. Det är en bit ner dit men det har funkat kanon. När hi haft problem har de skickat delar utan något tjafs eller någon kostnad!
Skulle handla där igen!
 
B

Bengt2012

Guest
Sv: Importera husbil från Tyskland

Hej.

Och tack för det.Har du någon telefon som jag kan nå dig på?

Hälsningar
Bengt Öström
070-3468425
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Importera husbil från Tyskland

Det beror på vilket märke ni tänkt köpa? Vi köpte en Burstner av RC reisemobil Mannheim. Det är en bit ner dit men det har funkat kanon. När hi haft problem har de skickat delar utan något tjafs eller någon kostnad!
Skulle handla där igen!

Jag blev väldigt glad av din post :)

Ska ner till dom i Oktober och hämta en husbil, känns skönt att höra att dom är bra att ha och göra med (allt har varit bara bra så har långt i alla fall, kontrakt skrivet och handpenning betald) :msn_fingerscrossed:

Är ingen nybörjare på import, men det har aldrig varit tal om dom här summorna, därav en viss nervositet.

Peter :)
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Importera husbil från Tyskland

Hoppas det går bra för er då wolw66!

Jag kände lika dant när vi skulle hämta våran i Oktober förra året, pratade då med Torbjörn & Annica här i klubben som då berättade att dom hade bra erfarenheter av RC Mannheim, kändes bra!

/Ronny
 

Kaptenen

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
928
Medlemskap
2023
Sv: Importera husbil från Tyskland

Ring Anders på Husbilen.com i Mellerud. Han är seriös och kan skaffa fram den bil du vill ha. Tel: 0530 - 10 000
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2024
Sv: Importera husbil från Tyskland

Hej.

Och tack för det.Har du någon telefon som jag kan nå dig på?

Hälsningar
Bengt Öström
070-3468425

Du får gärna skriva lite i tråden om den infon du får,det är ju lite meningen med ett forum att alla kan få lite info.:)
 
F

F.d. 412

Guest
Sv: Importera husbil från Tyskland

Hej

Vi är blivande entusiastiska medlemmar av husbilsklubben.

Har aldrig haft någon husbil men är intresserade av att importera från Tyskland eftersom priset lockar. Vi är inne på van-modeller. Pössl Roadcruiser eller Clobecar Campscout.

Vet ni om seriösa och "pålitliga" handlare vi kan ta kontakt med i Tyskland?

mvh
Anders
 
F

F.d. 16362

Guest
Sv: Importera husbil från Tyskland

Vi ska köpa husbil för första gången, koller på en privatimporterad, som varit reg. 1 år i tyskland (troligen på husbilsfirma, och uthyrd under tiden) sedan 4-5 mån. intagen och reg. i Sverige, vad finns det för risker med en sådan affär?, den ska vara momsad i Sverige
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Importera husbil från Tyskland

Vi ska köpa husbil för första gången, koller på en privatimporterad, som varit reg. 1 år i tyskland (troligen på husbilsfirma, och uthyrd under tiden) sedan 4-5 mån. intagen och reg. i Sverige, vad finns det för risker med en sådan affär?, den ska vara momsad i Sverige

Det enda jag skulle fundera på är varför någon säljer efter några månader ? Det kostar ju trots allt lite tid och pengar att hämta hem en husbil.
Bättre att hämta hem den själv.

Peter :)
 
F

F.d. 16362

Guest
Sv: Importera husbil från Tyskland

Är troligen i syfte att tjäna en slant, men man har inte lyckats sälja i tid, utan nu sänker man priset
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Importera husbil från Tyskland

Kan rekommendera www.solhemhusbilar.se säljer nya bilar och beg importerade bilar från Tyskland. Har köpt 2 husbilar av honom. Allt har funkat då...
/Noynoy
 
H

Husbilgolf

Guest
Sv: Importera husbil från Tyskland

Hej

Vi är blivande entusiastiska medlemmar av husbilsklubben.

Har aldrig haft någon husbil men är intresserade av att importera från Tyskland eftersom priset lockar. Vi är inne på van-modeller. Pössl Roadcruiser eller Clobecar Campscout.

Vet ni om seriösa och "pålitliga" handlare vi kan ta kontakt med i Tyskland?

mvh
Anders

Igen - TOGO Reisemobile - öster om Hamburg. Har erfarenhet med att sälja till Sverige och har just det du önsker. Om du inte vill göra jobbet själv kan Husbilen.com i Mellerud hjälpa dig, de har avtal med Togo. Två svenske bekanta och jag själv har köpt plåtis hos Togo detta år, jag vet minst en svensk till har gjort samma.

Mvh
Christian
 
F

F.d. 412

Guest
Sv: Importera husbil från Tyskland

Hej

Jag är osäker på hur man räknar ut priset på en ny husbil? Är det felräknat nedan?

Exempel.

Pris med tysk moms 42500 Euro
tysk moms 19 %
Drar ifrån tysk moms = 35700 Euro

Lägger på Euro-kurs 8,65 på 35700 Euro
blir svenskt pris utan moms 308805 Kr.

Lägger på svensk moms 1,25 på 308805 Kr

Slutpris med svensk moms 386006 Kr

mvh
Anders
 
Toppen