• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tänk vad vi kan - 65-plusare!!

Döderhultarn

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2024
Nyss hemkomna från en fantastisk tur till Norge. Vi hade länge drömt om att bestiga Preikestolen och Kjeragbolten vid Lysefjorden. Nu fick vi äntligen till det. Jag på bolten nästan 1000 meter över fjorden och Lena dinglande med benen längst ut på klippan 600 meter ner till fjorden.
Nån mer som har vågat?:rolleyes:
 

Bilagor

  • P1080576.JPG
    P1080576.JPG
    3,1 MB · Visningar: 28
  • P1080672.JPG
    P1080672.JPG
    2,7 MB · Visningar: 31
  • P1080675.JPG
    P1080675.JPG
    2,9 MB · Visningar: 16
H

hianders

Guest
Sv: Tänk vad vi kan - 65-plusare!!

Preikestolen var vi till för 8 år sen och jag vågade inte närmare kanten än ca 15 meter. Oj vad folk det var som gick upp och ner denna "väg", man fick ju klättra på stenblock och det var inte plant någonstans förutom där det var trätrottoar över våtmark!! Hur lång tid hade ni upp? Vi hade ju hundar med och tog det lugnt, ca 3 tim.

Det finns ju en spricka på själva Preikestolen som man mäter varje år. Hur såg den ut i år tro??

Förstår att det var en upplevelse!

hianders/Inger & Hasse
 

Döderhultarn

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2024
Sv: Tänk vad vi kan - 65-plusare!!

Vi tog ca 2,5 timmar på os upp. Det var säkert över 1000 personer som var uppe denna dag. Bifogar en bild uppifrån. Jag vet inte om sprickan ökar men preikestolen har ju stått där sen istiden så man behöver nog inte oroa sig. Vandringen till Kjeragbolten är ännu värre och tar 3 timmar enkel väg. Man får häva sig upp med hjälp av kättingar ibland. Men väl uppe är det väl värt mödan.
 

Bilagor

  • 19.JPG
    19.JPG
    2,6 MB · Visningar: 24
F

F.d. 5095

Guest
Sv: Tänk vad vi kan - 65-plusare!!

Vi var där veckan efter midsommar och hade en kanondag när vi gick upp till prejkestolen.

Om sprickan så sägs det att den dagen sju systrar gifter sig med sju bröder så faller stolen ner.

Några dagar efteråt så hade det varit kö hela vägen upp och ner då ca: 6000 personer besteg stolen.

Kjeragbolten har vi kvar till en annan gång.
 

Bilagor

  • HBK0001.jpg
    HBK0001.jpg
    47,1 KB · Visningar: 880
  • HBK0002.jpg
    HBK0002.jpg
    39,7 KB · Visningar: 876
  • HBK0003.jpg
    HBK0003.jpg
    41 KB · Visningar: 871
H

hianders

Guest
Sv: Tänk vad vi kan - 65-plusare!!

Det var sååå häftigt att gå upp till Preikestolen!! Ta god tid på er, ta med matsäck och träna lite kondis innan. Det lönar sig! Bra skor!

Vi gick långsamt med hundar men det är klippor och lite klättrande hela tiden så ta den tid det tar. Preikestolen ligger ca 650 m ö h. Absolut värt ett besök!!

fru hianders/Inger
 
Toppen