• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkeringsavgift Smygehuk

F

F.d. 9344

Guest
Sv: Parkering

Rätt billig pakeringsavgift knappt 10 SEK/tim.
Om vi då antar att jag anländer ena dagen kl. 10.00 och står där till nästa dag till kl. 20.00 så blir det faktiskt billigt. 2 Kr 95 öre/tim.
Jag betalar ju enbart för tiden 20.00-07.00:rolleyes:
 

Bo 369

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Vad får vi för denna 100 lapp? Toaletterna är vägverkets och något annat finns där inte.
Betalar gärna om man får något för pengen men en gräsplätt går att hitta på många ställe.
Farmor Anita
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Skulle vara intressant att veta vem man betalar till, och hur?

Vi stod där natten mellan onsdag/torsdag förra veckan och då kostade det inget.

Vi pratade även med personalen på Turistbyrån om att det är en underbar plats, och de var enbart glada över att mycket husbilar och även husvagnar väljer att parkera där för någon eller några nätter. Inte ett knyst nämndes om att det skulle införas någon parkeringsavgift.

//Tommy
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Om det kommer ungdomar och pengarna går till ungdomsverksamhet så betalar vi - annars lägger vi pengarna på diesel och åker därifrån till en annan plats.

Det är bara en promille av alla fina platser som kostar pengar.

Det goda med avgifter är att vi sprider ut oss lite mer. Jag kan ju personligen tycka att ett par tre fordon per plats är lite mer lagom.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

:wub:det har det väl tidigare också kostat men du har ju bra plats underbart:wub: vi har varit där mycket:wub:

Vi har nog betalt 50 kr förr, det till en flicka som har kommit o begärt, förstod att det är kommunen som pengarna gått till fått även kvitto.

Leif
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Vi har stått där två helger under sommaren och inte betalt, ingen har kommit och velat ha pengar. Jag hade betalt en 100 om de velat ha det.

Jag avgör själv om jag vill betala, tycker jag det är för dyrt kör jag vidare, inte konstigt folk inte gillar husbilsåkarna, många vill ju stå gratis och inte betala alls.

Spelar ingen roll om vi sköter oss, för gratis övernattning "sticker i folks ögon" det hör jag från alla de jag känner som inte har husbil
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Ursäkta trådskaparen mitt övertramp.
Skulle va intressant om någon blivit utsatt för en avgiftskrävande person på "reningsverket" i Ystad, jo det är lättförtjänta pengar!?
Jo glöm inta att läsa vad Knut skriver i sitt inlägg.
Mvh.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Vi har stått där två helger under sommaren och inte betalt, ingen har kommit och velat ha pengar. Jag hade betalt en 100 om de velat ha det.

Jag avgör själv om jag vill betala, tycker jag det är för dyrt kör jag vidare, inte konstigt folk inte gillar husbilsåkarna, många vill ju stå gratis och inte betala alls.

Spelar ingen roll om vi sköter oss, för gratis övernattning "sticker i folks ögon" det hör jag från alla de jag känner som inte har husbil

Menar du att folk inte tycker om husbilsåkare bara för att dom vill stå gratis?
Låter lite väl konstigt tycker jag iaf.

Trodde att det var för att vi tog så stor plats och campade på parkeringar skräpar ned och allt annat vi blir anklagade för som gjorde oss impopulära bland alla icke husbilsåkare.

Helst skulle väl alla stå gratis om det var möjligt inte bara husbilsåkarna.

Mvh
Pelle
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Vad jag tycker och vad andra husbilsåkare tycker är ointressant, det är vad folk utan husbil tycker som är intressant för de är de som "ger" sig på husbilsåkarna. Och det är deras stämma som hörs.

Jag känner massor med husvagnsägare, folk utan husbil och nästan alla deras gemensamma uppfattning är, att har man råd med husbil så har man råd att betala för sig och inte bara stå gratis. Nu tror jag inte alla jag känner är unika utan många i vårt samhälle tycker nog likadant, bara läsa artiklar i olika tidningar, olika insändare osv.

Campingägare tycker säkert också husbilsåkare ska betala för sej.
 
F

fjärrkontroll

Guest
Sv: Parkeringsavgift Smygehuk

Jag o frun har varit där ett par gånger i sommar. Då har där varit olka aktiviteter, bla en spelmansstämma, som var helt underbar.Där har också varit olika ungdomslag som spelat jazz o blues. Det kostade ingenting att övernatta, men vi hade gladeligen betalt 100 kr
 
Toppen