• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

T

Teddi

Guest
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

högintressant!


:D:D:D

lagrådet gör säkert sitt,,slaget står vid skummeslöv,,allt annat kan man diskutera till leda,,har också gjort i ett antal år,,over and out,,:p:p
 
Senast redigerad av en moderator:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

Nu ramlar dom förutfattade meningarna in i kommentarerna, hjälp till att svara med sakliga argument, det är faktiskt viktigt att sprida information om hur husbilar fungerar så vi raderar bort alla dessa felaktiga "sanningar" om husbilar bland allmänheten!

Tillägg! Givetvis menar jag inte din kommentar här ovan Teddi!!! Jag menar de kommentarerna som droppar in på Radio Hallands hemsida! F´låt att jag uttryckte mig Luddigt!!! :oops::oops::oops::oops:
 
Senast ändrad:
T

Teddi

Guest
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

nu har även ja själv kommenterat i tidningen,,en debatt är dock bara en debatt:p

ja såg också en gammal medlem som skrev,,han gick emot sitt eget tänkande ock förnuft,,ändå hade han kvar sin husbil,, va konstiga en del blir när dom inte får vara med längre:D:D
 
T

Teddi

Guest
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

rätt så många som lämnat sin synpunkt i tidningen,,positivt,, bua hamn är i centrum i detta inlägg,, förvånar mej inte alls,,,ett jättebra ställe,,,t.om. kan man köpa frallor (nybakade) av någon som gillar oss,, en bra service,,ock ja tror att den blir än bättre,,
någon skrev att priset(170 spänn) är för dyrt,, ja håller med,, men de bekymrar inte bua de minsta,, dom fyller sin hamn oavsett vad vi andra tycker, ,ock det var också legitimt att ställa sej nån annan stans,,
ja tror inte att de finns nån hamn som kan mäta sej med bua,i varje fall inte ekonomiskt,, ,,ett stort grattis!!
sen dyker de upp ställplatser överallt,,bara googla på det,,ställplatser ger sej själv,,många har sett möjligheter,,ock hakar på,,o de e ju bra,,
vi har ingen unik ställplatslista längre,,
ja följer skummeslöv med stort intresse,,likadant hörvik,,,

ock de viktigaste,,som också skummeslöv handlar om,,en 24-timm-parkering som även e till för husbil,,kommer det då nån som undrar om jag sover i den??ja,,då går ja ur bilen ock lägger mej under den:D
 
F

F.d. 25411

Guest
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

Jag förstår inte riktigt vad man tror att man kan få för pengarna när man kallar det dyrt på Bua. Man får el, toa, dusch, tömning, breda platser (färska frallor till dörren) fin utsikt, två urmärkta badplatser och sist men inte minst trevligt bemötande för 170:-/dygn
På Skärhamn, i och för sig en camping, men samma sevice kostar det 330:-/dygn.
Fram för platser liknande Bua!!!
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

Det är inte dyr på Bua. Det handlar om vad man betalar för. Vill man ha allt, så gäller Bua, men om jag har allt med mig, så finns andra billigare ställen att parkera på. Det skall man respektera.
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

Hej. Campingpris ja! 870 spänn för två dagar på Daftö resort i Strömstad. Jag gnäller inte för det var ett medvetet val och barnbarnen( 2 st 10 år) hade jättekul! Det är mer ett nöjesfält ( 160 spänn för det) än en camping. Ligger också nära vårt grannland Norge som nog också påverkar priset. Men som sagt var det är inget gnäll för dom hade kul.
Sören
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

Tack Esbjörn!
Att där är någon som har ögonen öppna!
Men visst är Bua för dyrt!
Mvh. "Ps"( alla är ju inte "Generaldirektörer")"Ds"



Det är inte dyr på Bua. Det handlar om vad man betalar för. Vill man ha allt, så gäller Bua, men om jag har allt med mig, så finns andra billigare ställen att parkera på. Det skall man respektera.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

Hej. Campingpris ja! 870 spänn för två dagar på Daftö resort i Strömstad. Jag gnäller inte för det var ett medvetet val och barnbarnen( 2 st 10 år) hade jättekul! Det är mer ett nöjesfält ( 160 spänn för det) än en camping. Ligger också nära vårt grannland Norge som nog också påverkar priset. Men som sagt var det är inget gnäll för dom hade kul.
Sören

Vi stod i två dagar på Daftö mitt i juli för två år sedan. Betalade också något åt det håller för dessa två dagar. Vi skulle hälsa på goda vänner och barnens lekkamrater som stod där med sin husvagn. Dessa två dagar ösregnade det, och summa summarium var att alla barnen håll till i vår husbil och tittade på Disneychannel i två dagar istället....så det var ett dyrt tv-tittande...:wub:

/Ludde
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

Vi stod i två dagar på Daftö mitt i juli för två år sedan. Betalade också något åt det håller för dessa två dagar. Vi skulle hälsa på goda vänner och barnens lekkamrater som stod där med sin husvagn. Dessa två dagar ösregnade det, och summa summarium var att alla barnen håll till i vår husbil och tittade på Disneychannel i två dagar istället....så det var ett dyrt tv-tittande...:wub:

/Ludde

Verkligen:yes: Det är en av anledningarna till att jag och frugan bytt till HUSBIL:)
Dra vidare om vädret är vad vi inte vill ha:)
 
T

Teddi

Guest
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

hej,,ja tycker de e synd att inte fler av oss hakar på här ock får sin åsikt förklarad,,ämnet är uppe ännu,,ock inte varje dag får man en möjlighet att höra av sej via sveriges radio,,
var så säkra på att dessa kommentarer kommer att läsas av alla berörda kommuner,,
ett förebyggande syfte som inte ska gå en förbi,,

detta kanske skulle varit i en egen tråd,,skit samma,,:p
 
Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

ludde kom in nu,,tack för hjälpen ludde..:p var är alla ni andra som tycker si--så..kom igen här nu,,kan vi skriva här--så kan vi skriva där,,:p
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

Det är bra att du lyfter tråden igen Teddi.
Av de negativa inläggen att döma är hatet till husbilar utpräglat och stort hos en del. Nu kommer dessutom inlägg där man inte längre använder sig av ett enda sakligt argument, utan har egna "sanningar" som att husbilarna inkräktar på andras frihet, husbilsfolket är svin och snyltare och så vidare.
Att problemet, att inte få övernatta i sin husbil på en tom parkeringsplats, kan väcka sådan ilska, avund och inskränkhet är helt otroligt.

Har idag haft besök av en reporter från Radio Halland. Vi diskuterade länge frågan om husbilarna, reportern, som jobbat på Radio Halland i mer än tjugo år, bekräftade precis det som vi länge har misstänkt.

Varbergs tjänstemän och kommunpolitiker har gått campingägarens intresse hela tiden. En av campingägarna har dagligen kört med sin privatbil till de platser där det parkeras husbilar och noterat antalet fordon, sedan rapporterat in det till kommunen för att bekräfta hur många gäster han förlorar.

Några sommarstugeägare på Getterön har kontakter och direktkanaler till vissa politiker och tjänstemän i kommunen genom privat umgänge bland annat. De anser att de har köpt inte bara sin tomt, utan även utsikten från tomten.

/Ludde
 
Senast ändrad:
T

Teddi

Guest
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

ja har läst ditt,,kloka ord,,ett o annat inlägg har dom tagit bort,,men inte dom sakliga,ja har skrivit mitt sista,,tror ett tiotal,,de gäller att ligga på,,

stort tack till alla tjejer,,ni har varit i majoritet,,hej på er,,ove johansson,,,
 
T

Teddi

Guest
Sv: Reportage i Radio Halland om "problemen" med husbilar....

nu har diskussionen avslutats,,en av dom längre:p med all säkerhet får vi läsa om detta framöver,,ut med sin åsikt är aldrig fel,, hoppas också nån som har denna tidning framöver,, spännande!!
 
Toppen