• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

35 Dygn

Fam Grönberg

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Nu har vi kommit hem efter 35 dygn i husbilen.Det bästa med resan är att det inte blivit några nya fel,så den verkar vara klar nu.Och som en del har läst så har det varit mycket fel dom här två åren som vi ägt bilen.Med facit i hand skulle vi varit mycket tuffare mot general agenten.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: 35 Dygn

Hej Fam Grönberg!
Har inte ni 3 år liksom alla vi andra på garantin?
Mvh.





Nu har vi kommit hem efter 35 dygn i husbilen.Det bästa med resan är att det inte blivit några nya fel,så den verkar vara klar nu.Och som en del har läst så har det varit mycket fel dom här två åren som vi ägt bilen.Med facit i hand skulle vi varit mycket tuffare mot general agenten.
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
963
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: 35 Dygn

Fel är det alltid på nya husbilar. Åtminstone var jag förstått. Eftersom de är hopsatta manuellt och inte av robotar blir det fel då och då.

Efter fem resor (=år) söderut är vi nu nöjda med vårt exemplar av husbil. Många timmar spenderade att hitta gnekande och knirrande. Men till sist lyckas det. Inga egentliga STORA fel... bara irriterande detaljer. Tätningslist för fönster är till stor hjälp att lägga mellan delar som skaver. Alla skruvförband som lossnar och gnekar har jag stoppat i skruvplugg (tight borrhål och tryckt in en plugg). Mycket bra resultat...

Varför gör inte tillverkarna det direkt? En liten tunn list av silicon eller EPDM gummi skulle göra susen.
 
Toppen