• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Polar camper, Easy camper ????

F

F.d. 25168

Guest
Hej

Er der nogle medlemmer der har erfaring med disse campere til pick upp ??

Har köbt en Mazda b2500 2002, och har tänkt dette var en mulighed for mej och 50 kilo hund :) at bevare kontakten til husbilslivet.

Er det noget at investere i, eller skal jag holde mej väk fra disse campere ?
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Polar camper, Easy camper ????

Hej!
Hör av dig till mig så skall du svar på dina frågor. Det tar för stor plats att utveckla svaret i detta forum.
//Conny
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Polar camper, Easy camper ????

Hej
Innan vi köpte vår husbil i fjol hade vi en Chevrolet S10 och en Polarcamper -90.
Vi tyckte campern var utmärkt för oss just då som första prövo husbil och var väldigt nära att köpa en Easy Camper av modernare modell men då var den för tung för Chevan. Jag tycker det är ett utmärkt val om du tänker använda pickupen i ditt vardagsliv. Den är enkel att ställa av men jag skulle satsa på den något modernare Easy Campern som Polar gör. Den är lite rymligare, du fäster den inifrån samt att den har en riktig toa. Den PolarCamper vi hade fungerade alldeles utmärkt i kyla och hade vi haft en Mitsubishi L200 typ så hade vi nog fortfarande haft en camper.

Nackedeln mot för husbil är att du måste gå ut ur bilen för att gå in i husbilen, men det är ju en vanesak.
MVH
Sylvia & Micke
 
Toppen