• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Så här blev ordningen i garaget

D

Deleted member 11118

Guest
Om man som jag saknar "händighet" dvs att kunna fixa saker så får man ta hjälp av proffs och då kostar det en slant, men det tycker jag det var värt.

Hustruns son med familj skickas med husbilen till Tyskland (de pratar obehindrat tyska då de jobbat där ett antal år) innan skickades mått per mail och berättades hur jag ville ha det. Resultatet syns på bilderna. Allt kan måttbeställas och man kan bara säga hur man vill ha det så fixar firman det.

Bilen är en Adria Matrix Supreme 2012
 

Bilagor

  • DSC_0074.JPG
    DSC_0074.JPG
    5,1 MB · Visningar: 370
  • DSC_0077.JPG
    DSC_0077.JPG
    4,3 MB · Visningar: 363

bosse m

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Forshaga
HBK-Nr
16668
Medlemskap
2024
Sv: Så här blev ordningen i garaget

Hej har du köpt backarna i Tyskland? vi har just kommit hem med bil från tyskland har ställningen i garaget men inga backar.
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2024
Sv: Så här blev ordningen i garaget

Detta såg fint ut.
vad heter firman?
var ligger den?
vad kostade detta?

Bosse.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Så här blev ordningen i garaget

Snyggt!

Hur stor verklig lastförmåga hade du tidigare, och hur mycket har du kvar?

Hur påverkades bakaxelbelastningen av inredningen?

Hur blev lastförmåga och bakaxelbelastning efter att du stoppat in allt du villa ha med dig i boxarna?
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Så här blev ordningen i garaget

Förbannar bra frågor som du ställer till en som inte kan något. Reservhjulet är borta och jag får lasta 200 kg i garaget. Det som finns i lådorna är för det mesta av typ kläder, engångsartiklar och lite burkar. Inredningen väger inte mycket. Jag tror jag klarar 200 kg som jag får lasta, närmare än så kan jag inte svara på dina frågor, tyvärr.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Så här blev ordningen i garaget

Detta såg fint ut.
vad heter firman?
var ligger den?
vad kostade detta?

Bosse.

Tyvärr kommer jag inte ihåg firmanamnet, men det var utanför Stuttgart sonen lånade med familj bilen och fixade det på plats, han pratar tyska och hälsade på vänner där nere eftersom han jobbat på HP i Herrenberg i 2 år.

Om jag minns rätt tror jag det kostade någonstans runt 4-5 tusen, men kan ha lite fel.

Det finns ganska många firmor i Tyskland som göra sådan inredning.
Du kan söka på google på dessa ord eftersom det heter så på tyska. heck garagensysteme wohnmobil
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Så här blev ordningen i garaget

Vad har ni i alla dessa lådor?
Sroman

För det mesta kläder, handdukar, engångsartiklar och dricka (burkar, flaskor) rengörings saker av olika slag, skor. Inga jättetunga saker, får lasta 200 kg och med reservdäcket borta klarar jag säkert detta.

I övriga garaget stolar och bord som inte väger mycket.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Så här blev ordningen i garaget

Lasta 200 kg ??? Vi har just plockat ut husbilen, då den är till försäljning. Vägde bilen på skoj och efter urplockning städning och tömning av alla tankar, så blev bilen 820 kg lättare. Sen ska det ju vara några personer i bilen till. Så nog ligger vi på nära 1000 kg last.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Så här blev ordningen i garaget

Lasta 200 kg ??? Vi har just plockat ut husbilen, då den är till försäljning. Vägde bilen på skoj och efter urplockning städning och tömning av alla tankar, så blev bilen 820 kg lättare. Sen ska det ju vara några personer i bilen till. Så nog ligger vi på nära 1000 kg last.

Förklarade kanske lite slarvigt men 200 kg gällde enbart i garaget.
 
F

F.d. 55715

Guest
Sv: Så här blev ordningen i garaget

Hej!
Vi var där i Juli och installerade ett hyllsystem.
Trots bristfälliga kunskaper i tyska, kunde vi få vad vi önskade.
Dom pratar Engelska. Man kan maila dom för förslag.
Superbra service.
Googla på idea-regale.de

IDEA-Sys Tec
Claudia Wuttke
Zabergäustrasse 4
D-73765 Neuhausen a.d.F

Lars-Gunnar & Kristina
 

Verkö

FD HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
8482
Medlemskap
2022
Sv: Så här blev ordningen i garaget

En granne som är plåtslagare gjorde inredning av samma typ till mitt garage.

Han har öppnat upp för att börja göra inredningar till garage. Räknade på det och han kan konkurrera med de tyska priserna. Fördelen är också att han pratar svenska och att det går att få det precis som man själv vill.

Bifogat är en bild på hur det blev.

Kontaktuppgifter till honom:
jipab.se
Han heter Niclas och har företaget i Kallinge utanför Ronneby i Blekinge.

Mvh
/Jörgen
 

Bilagor

  • 2014-07-15 15.49.09.jpg
    2014-07-15 15.49.09.jpg
    2,2 MB · Visningar: 259

Zambales crille

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
35426
Medlemskap
2024
Om man som jag saknar "händighet" dvs att kunna fixa saker så får man ta hjälp av proffs och då kostar det en slant, men det tycker jag det var värt.

Hustruns son med familj skickas med husbilen till Tyskland (de pratar obehindrat tyska då de jobbat där ett antal år) innan skickades mått per mail och berättades hur jag ville ha det. Resultatet syns på bilderna. Allt kan måttbeställas och man kan bara säga hur man vill ha det så fixar firman det.

Bilen är en Adria Matrix Supreme 2012
Hej var har du köpt hyll systemet till husbil garaget ?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej var har du köpt hyll systemet till husbil garaget ?
Om du letar längre upp i tråden får du svar på det.

Angående last i garaget,får min bil lasta 350kg i garaget, finns dock ingen möjlighet att utnyttja detta då det blir överlast på bakaxeln,det gäller att väga bilen axelvis för att veta, många kör runt med överlast inte minst på bakaxeln när man ser mängden prylar i garaget.
 
Toppen