• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att hälsa?

C

cheetah1

Guest
Hej! Brukar ni hälsa när ni möter andar husbilar ute på vägarna? Har mött några, men ingen har hälsat på mig, så jag hälsar inte tillbaks..
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Att hälsa?

Vi hälsar alltid om trafiksituationen tllåter det, möjligtvis inte på motorväg.

Men man märker under sommaren att det är färre som hälsar i förhållande till antalet Husbilar man möter, antagligen dom i hyrda bilar.

//Tommy
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
940
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Att hälsa?

Hej! Visst hälsar vi, ibland blir det fel när det kommer en hästbil och så hälsar vi också, men det bjuder vi på!

Trevlig sommar önskar Birgittha och Mats:yes:
 
F

F.d. 55416

Guest
Sv: Att hälsa?

Solklart att man skall hälsa. Har kört MC sedan mitten av 70 talet och vi hälsar alltid. Det skapar alltid en speciell känsla av kamratskap ock samhörighet.
Även om inte den du möter hälsar så fortsätt att hälsa, nästa husbil han eller hon möter är sanorlikheten att de hälsar större.
Fortsätt hälsa!!!!!
:mcride:
 

annokjell

FD HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Sv: Att hälsa?

Klart att vi hälsar,men ibland sitter man i andra tankar. Kanske sitter man och lyssnar på ett nytt skrammel :)
Kjelle
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Att hälsa?

:yes: Vi hälsar alltid och i 95% av de vi mött har hälsat både i Sverige o utomlands. Vi har oxå motorcykel och det är samma där. Ibland hälsar vi först o ibland hinner andra hälsa först. Trevlig vana tycker vi.

MVH
Sylvia & Micke
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Att hälsa?

Vi brukar hälsa - fast inte på motorväg. Har nyss kört Skåne Lofoten och tillbaka. Norr om Sundsvall hälsar ALLA tillbaks. I söder är det si och så.

I skåne är vi vana vid att se ett antal HBK märkta bilar dagligen. I norrland och Norge såg vi sammanlagt 4 under drygt 2 veckor!!?? (Iofs bor vi i Bromölla så en del söker sig väl hit för att besöka husbilshandlarn här...)

Speglar förmodligen att antalet HBK-medlemmar är mycket större i sydsverige än norröver, men jag kunde inte föreställa mig att skillnaden var SÅ stor.
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Att hälsa?

Oj vad mycket svar!

Då ska jag börja hälsa också! :bye:
 
Toppen