• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bokföringsprogram i Surfplatta?

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Vilken plattar har ni? Jag tror inte att det finns ännu då det är rätt avancerade program.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Jag har också samma problem. Jag behöver använda Windows program för bokföring och vårt eget boknings system.

padda.jpg

Det gör idag att paddor är körda, men jag hoppas på Windows 8 som kommer ut nu att det ska skapa en windows padda där allt fungerar?
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Googlar man på "Bokföring app" så får man en hel del träffar.

I bästa fall finns det en del matnyttigt att hämta där.

//Stefan
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Utveckla lite till är du snäll.

Jag scannar idag alla mina leverantörs fakturor till ekonomi manuellt som lägger det för betalning. Därefter går det till bokföring och revision.

Postöppning/inscanning (Enköping), Betalning (Husbil), Bokföring (Västerås)

Detta sköter jag idag med Fax to email och droppbox, med automatisk backup till webserver

Jag letat efter ett program som klarar detta utan att jag måste betala per faktura. Dom som har tjänster idag tar ca: 10kr/faktura.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Ralph, manuellt arbeid er alltid et problem som en må betale for. Med litt hell finner en noen som er billigere enn andre, om en betaler pr. mnd så er det sikkert regnet ut i fra et gjennomsnittlig antall fakturar. Pr faktura/side gir litt mer administrasjone - sidene må telles. Selv ville jeg foretrekke en fast sum pr. mnd - de som gjør jobben trenger da ikke å telle bilag.

Dette høres unektelig ut som en foretningside, ta imot post for bedrifter og private og scanne allt av viktighet som sendes via epost til oppdragsgiveren, allt lagres så til oppdragsgiveren er hjemme og kan hente kassen med post.

Så hvor mange bilag har du pr. mnd eller hva betalte du i snitt pr. mnd for den jobben? Om en slik tjeneste bemannet med en person får 20 kunder som hver betaler 500 kr/mnd så blir det en brutto på 10 tusen - grei ekstrainntekt, men ikke noe mer. Ved den prisen ville det kreves 50 kunder før det kan regnes som en hovedjobb. Tror det er mer fornuftig å ha forskjellige priser for forskjellige typer kunder, en bedrift med 10 bilag om dagen bør betale mer enn en privat med 10 bilag pr. mnd.

Investering for en slik tjeneste er en PC og en scanner med document feeder pluss internet samband. Arbeidstid pr. dag 3 timer for 50 kunder?
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Jag scannar idag alla mina leverantörs fakturor till ekonomi manuellt som lägger det för betalning. Därefter går det till bokföring och revision.

Postöppning/inscanning (Enköping), Betalning (Husbil), Bokföring (Västerås)

Detta sköter jag idag med Fax to email och droppbox, med automatisk backup till webserver

Jag letat efter ett program som klarar detta utan att jag måste betala per faktura. Dom som har tjänster idag tar ca: 10kr/faktura.

Som jag förstår dig gör du inte betalningarna via LB rutin/fil idag?

Att köra samma system på alla ställen skulle underlätta om jag förstått allt rätt.

Jag har datoriserat företag sedan -87 och det finns så många olika lösningar.

Ett kan vara att ha allt på webben fortnox funkar bra.

Ett annat kan vara att RAS med VPN mot Hogia eller liknande.

Fördelen med Hogia är att man jobbar i olika serier, A vanliga verifikat, B kundinbetalningar, K kundfakturor, L leverantörsfakturor, M leverantörsbetalningar.

På det viset kan alla jobba samtidigt även i olika perioder då allt sorteras in i datumordning med automatik, slipper journaler mm.

OjOj... nu gick jag igång haha jag gillar att effektivisera kund/led/red/tid & reskontror. :oops:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Kjenner litt til det konsernet :cool: tviler på at det kommer en app versjon av denne serien.

Noen som kommer med noe spennende i løpet av høsten er Microsoft Dynamics, men de spenstigste løsningene forutsetter Windows 8 og det ryktes en RT kobling. Får se hva som virkelig kommer og hva som er testet men ikke klart for skarpt läge.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Jag förstår inte riktigt skälet till att köra administrativa program på en padda? En konventionell dator är ju överlägsen till sådant? :)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Men t.o.m. en liten bärbar med tangentbord och mus är ju mycket bättre?! :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

Jag förstår inte riktigt skälet till att köra administrativa program på en padda? En konventionell dator är ju överlägsen till sådant? :)

Jag tror att en ev. boföringsapp skulle bli lika bra som ett enklare pc-program när den så småningom kommer. Se bara på bankapparna som i stora delar är bättre än motsvarande hemsidor. Det gäller bara att få den godkänd ur säkerhetssynpunkt.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Bokföringsprogram i Surfplatta?

En undran, att stansa verifikationer kräver nästan ingenting så pcn kommer ju egentligen inte till sin rätt mer än när det är dax för att läsa rapporter och se mer information.

På dos-tiden då jag startade att datorisera företag då var det egentligen mycket som var bättre kan jag tycka, då stansade man in det som var givet och tryckte på Enter. Så vem vet, så kanske skulle en app till och med kunna bli riktigt bra.:)
 
Toppen