• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Verkö

FD HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
8482
Medlemskap
2022
Har letat efter bilklädsel till framstolarna. Det som verkar begränsa utbudet är att nackstödet sitter fast i stolen (se bifogad bild), samt att vi har armstöd. Är det någon som kan ge tips på bra klädsel som kan tänkas passa?

Mvh
/Jörgen
 

Bilagor

  • Stol.JPG
    Stol.JPG
    14,3 KB · Visningar: 3.940
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Vi med, svårt att hitta för framstolar i Carthago, Aguti.

Hälsning
Jyrki
 

Verkö

FD HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
8482
Medlemskap
2022
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Tack för svaret. Har letat runt på deras hemsida, framför allt under "PeBe's Klädslar", men tyvärr hittar jag bara klädslar till stolar med avtagbart nackstöd.
Mvh
/Jörgen
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Har Du kollat med Artex?

Artex har ett brett sortiment av bilklädslar som säljs via återförsäljare över hela Sverige.
kontakt

Mejla till adressen: bil@artex.se

Faxa på nummer: 0142- 133 49

Du kan också ställa frågor på telefonnummer 0142 -133 37 eller växel 0142 -133 40

Öppettiderna är måndag - torsdag 7.30 - 16.30, fredag 7.30 - 14.30

Postadressen till Artex är Bruksvägen 3, 595 95 Mjölby.
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Hej. Kontakta Paula Gustavsson på PeBe, se bif adress.Hon kan säkert hjälpa dig. De har klädslar till de flesta husbilsstolar, jag ha själv köpt till liknande stolar därifrån. Desutom har de många färger och färgkombinationer att välja på.


Paula Gustavsson
PeBe AB
Industrigatan 6
432 67 VEDDIGE
Växel: +46 340 64 66 00
Direkt: +46 340 64 66 25
Fax: +46 340 64 66 26

E-post: paula@pebe.se
E-post: info@pebe.se
Hemsida: www.pebe.se

Mvh / Roland
 

Verkö

FD HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
8482
Medlemskap
2022
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Har varit i kontakt med PeBe nu och fått en "mallkarta". Finns stolen med där kan man välja på alla klädslar under "Översiktskarta klädslar". Bifogar mallkartan som .pdf om någon annan är i behov av den.

Mvh
/Jörgen
 

Bilagor

  • HUSBILAR_BILDER.pdf
    3,4 MB · Visningar: 1.595

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Jag har skyddsklädsel liggande. Sytt av körsnär. Blåmellerat, passar fiat 2008. Den nya bilen har skinnklädsel.
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Finns det bild?
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Är det sådana stolar som är i en Cartago så har Göran Hellman härifrån Falköping låtit en kvinna från Tidaholm sytt upp detta till hans bil och då är det även till armstöden.
Hon har enligt uppgift mallar kvar sedan Görans stolar och finns intresse så kan jag kolla med Göran eller om han avslöjar hennes telefonnummer i ett inlägg.
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Jag lät LS-Möbeltapetsör Larissa Stjernlöf i Tidaholm sy upp överdragsklädsel till Aguti-stolar med intigrerade säkerhetsbälten. Hon har kvar mallarna om någon behöver hjälp.
Hennes telefon är 0709-40 30 39.
Hälsningar Göran Hellman medl. 4774
 

Kultis

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
6287
Medlemskap
2024
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Hej, jag har exakt samma stolar och letar också. Såg att Jula hade nåt som kunde passa, skall kolla nästa vecka. Har också haft kontakt med Bengt i Örkelljunga men personen som hade hand om det var inte där idag. Jag återkommer när jag vet mer.
Hälsningar KultisLasse
 

Aprilväder

HBK Medlem
Inlägg
94
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
1819
Medlemskap
2024
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Vi tycker att vi lyckats köpa en perfekt klädsel till våra pilotstolar i Hymer 654. Hos Bildelen i Vara köpte vi klädseln Quick Rom svart med täckt baksida av ryggen. Sedan köpte vi två par svarta knästrumpor i storlek 39-41 hos Åhléns och trädde på armstöden. Detta blev mycket bra!

Nu har vi tagit ett foto av resultatet. Vi har varit ute och åkt och känner oss helnöjda med klädseln. Totalt har vi betalat ca 675 kr för klädsel och knästrumpor till 2 pilotstolar.
 

Bilagor

  • stolklädsel_mindre.jpg
    stolklädsel_mindre.jpg
    124,4 KB · Visningar: 306
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Nu har vi tagit ett foto av resultatet. Vi har varit ute och åkt och känner oss helnöjda med klädseln. Totalt har vi betalat ca 675 kr för klädsel och knästrumpor till 2 pilotstolar.

Kanonpris.:)
 
F

F.d. 53065

Guest
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Finns en billig variant på Jula som passar till stolarna pris 129kr per stol.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Mekonomen har allround för 579kr / paret (utan armstödsskydd, men det får väl bli raggsockor enl ovan så löser det sig....)
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Köpte två lika kompletta bilklädslar på Jula. Den svarta med rosa blommor. Skithäftigt. Totalt 600 kronor för 18 delar. Räckte förutom till framstolarna till hela sittgruppen. Nacksskydden passa ok till armstöden. Framstolarnas nackstöd träs över ryggklädseln. Bra att rygg och sitt klädsel till framstolarna är i ett stycke. Det krävs några säkerhetsnålar till övrig sittgrupp men blir jättebra.
Bilen är en Adria S 690 SP på Fiat 2008.
 
F

F.d. 53173

Guest
Sv: Bilklädsel till framstolar med "helt nackstöd"

Köpte två lika kompletta bilklädslar på Jula. Den svarta med rosa blommor. Skithäftigt. Totalt 600 kronor för 18 delar. Räckte förutom till framstolarna till hela sittgruppen. Nacksskydden passa ok till armstöden. Framstolarnas nackstöd träs över ryggklädseln. Bra att rygg och sitt klädsel till framstolarna är i ett stycke. Det krävs några säkerhetsnålar till övrig sittgrupp men blir jättebra.
Bilen är en Adria S 690 SP på Fiat 2008.


Kan du inte vara snäll å sätta in en bild.
 
Toppen