• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

framme i kroatien

Ronny o Ulla-Britt

HBK Medlem
Inlägg
242
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
4709
Medlemskap
2024
:spinny:efter en fin resa genom danmark tyskland österrike och slovenien,är vi nu framme i kroatien.
närmare bestämt autocamp slamni,klimno,krk.låg första natten i tyskland låg vi i gustrow.
sen tog vi vägen förbi magdeburg till neustadt,en trevlig liten camping.nästa ställplats blev
goldkronach bra gratis plats,lade pengar på ett par öl i stan istället,inte fel!dagen därpå tänkte vi åka till sulsemos, en stor tillbehörs och husbilsfirma,söndag!!tänkte inte på det.
men efter en natt i schöngeising med biergarten på kvällen,åkte vi tillbaka dan därpå,husbilar fanns där mycket att välja på ,tillbehör också men det mesta var ju dyrare än hemma,så vi for vidae mot österrike,hochfilsen blev nästa ställplats.där träffade vi ett trevligt par från örebro
leif och birgitta(smugglerskan),förlåt om namnet blev fel,jag sa ju att jag var glömsk.hör gärna av er.förresten tack för vin ost och kex.efter att vinkat hejdå for vidare upp förbi badgastein
och tog tåget genom alperna mycket smidigt,(17 euro)vidare småvägar in islovenien(en liten bit i italien)till en ställplats som heter dornberk,en vinodlare dyrt men superfint var ensamma där, men vinprovning ingick i priset, mycket goda viner, efter sju vinsorter och en konjac var man lagom rund under fötterna, sov som en stock trots värmen.platsen kan verkligen rekommenderas om ni gillar gott vin.(9euro per person all inklusive)
nej nu är ölen slut och jag vill bada.
hadebra
Ronny och Ulla-Britt
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
941
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: framme i kroatien

Nu blir man ju bara så avundsjuk, här har det återigen kommit en av alla dessa regnskurar och temperaturen ligger på ca 16 grader.
Hoppas att ni får en härlig vistelse i Kroatien, nu är det bara drygt 1.5 veckor tills vi åker ner!

Mvh Birgittha och Mats
icon7.gif
 

Ronny o Ulla-Britt

HBK Medlem
Inlägg
242
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
4709
Medlemskap
2024
Sv: framme i kroatien

hej kenth
man kör i princip upp förbi bad gastein till böchstein jag tror vägen tryter vid stationen.
precis innan betalkuren har dom en mall som man kör igenom,kommer man inte igenom
så får man inte plats på tåget,inga problem med en (normal husbil.)passagerare får gå av innan man kör på,det fälls ner hela sidan på en vagn som stämmer ihöjd med perrongen,samma i andra ändan när man är framme.dra handbromsen,sen går man och sätter sig i passagerarvagnen( med hunden).det tog ungefär en kvart genom tunneln,på nord sidan åker man inn i tunneln efter bara ett par hundra meter,på sydsidan ett par kilometer.
tåget gick en gång i timmen,17 euro för bilar upp till3,5 ton,jag såg inte vad det kostade fö tyngre bilar
klockan är nio sitter ute c;a30 grader,härligt!
Ronny o Ulla-Britt
 
Toppen