• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Handtag till handbroms

Caroland

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Tranås
HBK-Nr
4846
Medlemskap
2024
Kan någon tala om för mig om handtaget "KOBRA" passar till Ford Transit samt om den underlättar då man är dålig i ryggen ??
I KAMA-katalogen finns en gasolmätare som skall - dels varna för gasolläckage samt då gasolen håller på att ta slut. Någon som provat och kan berätta ??
mvh
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Handtag till handbroms

Jag har kobran på handbromsen men det är i en fiat och för mig har den varit till mycket hjälp handbromsen, låg för långt ned, jag tror den skall passa i andra bilar oxå.
 

KeLa

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
7316
Medlemskap
2024
Sv: Handtag till handbroms

Har en gasmätare/läcktest liknande den som du sett hos Kama - vår har en annan tavla med visare. Den fungerar alldeles utmärkt, men räkna inte med att den är särskilt exakt med gasmängden. Den visar fullt tryck tills dess att det börjar ta slut och sedan går det ganska fort till slut. Läcktestet fungerar utmärkt. När du stängt ventilen på gasflaskan finns det tryck kvar i systemet. Om allt är tätt kommer det att ta flera dagar innan trycket är borta. För att få en ide om hur mycket gas och tryck som står i systemet har jag försökt tända spisen för att se hur länge det skulle räcka - det räckte inte till att tända spisen.
 
J

Jarmo

Guest
Sv: Handtag till handbroms

Passar inte till min Ford Transit 2006, hantaget är ovalt.
 
Toppen