• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp! behöver köpa ny vattenpump i morgon!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Så typiskt....bilen är packad och klar, jag skulle bara testa vattenkranen....inget vatten (hör däremot klicket). Har kollat säkringen, den är det inte. Har kollat där pumpen sitter om det är några kablar som hoppat loss, men hittar inget.
Så det kan vara pumpen som är trasig. Skall åka sträckan Göteborg-Leksand i morgon via E20 till Örebro - Ludvika -Borlänge Leksand Är det någon som vet om det finns en tillbehörsfirma som är öppen midsommarafton utefter denna väg?? Kan ju åka vägen om Kristinehamn, frågan är om det är öppet i morgon, någon som vet?

Tacksam för svar....
 
Senast ändrad:

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Hjälp! behöver köpa ny vattenpump i morgon!

Hade samma panik som dig , det passar igen fara pumparna e på 2 amp , sätt bara ett buntbandn samt en Y koppling på slangen ( nipelen finns på biltema i en låda )
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.009
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp! behöver köpa ny vattenpump i morgon!

Gokväll

Kollade husbilslandet i bäckhammar, men dom ha stängt 22-24/6.

Vet inte vad du har för pumpsystem i er bil, men du har säkert kollat att pumpen är aktiverad på kontrollpanelen?

Finns även ibland möjlighet att ställa in pumpstopp på panelen, du kan ju kolla så det inte har hänt nåt med den.

Du kan ju även kolla med en multimeter att du har spänning fram till pumpen.
Har fått för mig att det är ganska ovanligt att själva pumpen packar ihop på en såpass ny bil som ni har.

Detta var dom funderingar som poppade upp nu i all hast.

Kan bara önska er lycka till o en glad midsommar.

Hejs

Claes 105
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen