• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gps problem

F

F.d. 52952

Guest
GPS problem.

Har plötsligt fått engelsk text på min Garmin nuvi 760, som ej går att ändra, vad göra.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 17941

Guest
Sv: G

Kasten i sjön ! eller plocka fram palören !
Vad säger säljaren ( firman ) är det garantie på maskin ?
Lycka till
Lasse
 
F

F.d. 52952

Guest
Sv: Gps problem

Menas med reset, att jag håller avstängningsknappen intryckt i 8 sekunder, så har jag provat det.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Gps problem

GPS problem.

Har plötsligt fått engelsk text på min Garmin nuvi 760, som ej går att ändra, vad göra.

Jag har en likadan som du och ibland när jag startar bilen vill kartinläsningen hänga upp sig (den bara står och tuggar) stänger jag av den då och startar den på nytt har den oftast gått över på engelskt tal.

I menyn finns inställningar, verktyg, språk...där jag får aktivera svenskt tal, och sedan stega tillbaks till startsidan (tror det funkar så, har gpsen i husbilen nu)

Använder den oftast inte längre till förmån för min iPad.

//Tommy
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Gps problem

När min garmin krånglade så gjorde jag en fabriksåterställning. Det gjorde den mycket snabbare!

Turn off your Garmin device.
Keep pressing the bottom right corner of the screen, and then turn on the device.
t this point the system should be prompted you to clear all user data. Alternatively you should be asked if* you really want to start up in maintenance mode.
Press Yes to reset or gain access to the Maintenance Mode.

/Ixeofors
 
F

F.d. 52952

Guest
Sv: Gps problem

Tack för tipset men det hjälpte inte. Skall ringa support i morgon.
 
Toppen