• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Genom vindrutan

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Genom vindrutan

Nu vill jag ha en förklaring! Dessa karga och vindpinade hemska ödelandskap, ibland t.o.m. snötäckta mitt i sommaren!! Vad i harrans namn finns det som är så lockande med det???
Förvånad Jappe
Nu är vi på låglandet och har fått tillbaka både telefon och nätförbindelse och kan kommentera (förklara) lite närmare.
Det finns inget så känsloladdat som att stå högst på en bergstopp med 360 graders synfält. Det enda som hörs är vinden. Man parkerar sig lite lägre ner och har hur många som helst stigar att välja på för dagsturer. Det är bara att packa det nödvändigaste och börja röra på fötter. Med lite tur ser man rovfåglar och djur som man bara kan se på Discovery och Animal kanalerna. Blåhöj ligger nära Otta & Vågåmo. Finns en del videoinspelningar på Youtube också. Ska lägga upp en egen inspelning när jag lärt mig detta...
Åk gärna dit (kostar 50:- i bompengar) men undvik att ta husbilen enda upp på toppen. Gå hellre sista sträckan...
 
Toppen