• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adria Sonic-2012 Egna förbättringar

PG-Husbil

FD HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Motala
HBK-Nr
2078
Medlemskap
2021
Sv: Adria Sonic-2012 Egna förbättringar



Snyggt jobb. Har haft fundering på en liknande lösning.
Fördubblar man batterikapaciteten med 100 %?
Hur lång tid bedömmer du att ni kan fricampa nu utan laddning ?
Ungefärlig kostnad ?
Lite frågor från en nyfiken...

Ursäkta för lite sent svar, men jag har varit ute på färd.
Batterierna kostade 1799:- / st , det är Biltema AGM 95Ah med 4 års garanti. Sedan kablage för en hundring + 2 snabbkopplingar för 125:-

Alltså 3823:- ujj lite dyrt kanske nu när jag räknar ihop det.

Jag har faktiskt ingen aning hur länge det går att fricampa utan laddning, har solcell på taket och sen kör man ju bilen också.
Vi har varit ute en sväng nu på 10 dagar har inte haft problem med strömmen. Vi använder då ganska mycket, tv eller data på kvällar,sena kvällar med lampor, radio och laddar allsköns "nödvändiga" elprylar.
Vissa dagar kör vi nån mil och andra lite mer.
Tidigare hände det vid några dagar stillestånd att framsängen knappt gick att hissa upp på morgonen och det är ju inte kul om man måste köra med den sängen halvt uppe..får lite ont i nacken då när man ligger dubbelvikt och kör...
:)
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Adria Sonic-2012 Egna förbättringar

Lösningen med en extra hylla fungerade så bra så jag fick en beställning från kökschefen om en lite större variant.
Har bytt ut "gamla glashyllan" mot en som är 55% större och kan ställas i höjdled med en liten sexkantsskruv i fästet...kan även enkelt lyftas av från fästet rakt upp. Nu får det duga.

Firar att lösningen fungerat perfekt..i ett antal år och att Adria tittat på lösningen
kanske kommmer så småningom
 

Bilagor

  • IMG_4794.JPG
    IMG_4794.JPG
    47,9 KB · Visningar: 300
Senast ändrad:
Toppen