• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vikt MC4 75 - svar har inkommit

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Nu har jag fått svar av Autohallen i Kungsängen och Joakim vilket jag tycker är myckt bra upplysning från dom. Det visar att de ger bra service till mig, följande svar fick jag o det kan vara bra för Er som har eller tänker skaffa en Mc Louis Mc 4-75.
Vikten på Mc4-75 inkl. Sweden edition är;

1550 kg framaxel
1640 kg bakaxel
3190 kg totalt

Allt inkl. förare, kvarts tank diesel, inget spill men c:a 30 liter färskvatten.

Skall hämta min nya bil nästa helg. Härligt!!
 
Senast ändrad:

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Vikt MC4 75 - svar har inkommit

Verkar vara tryggt att ha sällat oss till Mc4 - 75 gänget.....Hämtar vår den 5 oktober i Lomma.
Ut den 12-14 oktober och prova...:)

Bernt
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Vikt MC4 75 - svar har inkommit

Gokväll

Härligt att fler köper McLOUIS. Bästa märket och klubben som oxå finns blir bara större och större. För ni bli väl medlemmar?

mclouisklubben.se

Välkomna och ha de.........:bye:
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Vikt MC4 75 - svar har inkommit

Inte riktigt än. Har haft mailkontakt och betalade in pengar igår....så snart är vi medlemar där också. :)

Bernt
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vikt MC4 75 - svar har inkommit

Är det en 3500 kg bil eller är totalvikten högre?
Om det är en 3500 bil blir det mycket litet över till tillbehör och last.
Fullt med vatten, diesel, några tillbehör samt ett par personer gör troligen att man hamnar över 3500kg. Att en bil som standard utan tillbehör och utan fyllda tankar bara har drygt 300 kg i lastvikt gör att jag inte skulle fundera på bilen utan att höja totalvikten med minst 500 kg.
Är det en 4250 kg bil är det däremot bra med lastvikt och ger bra marginaler
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Vikt MC4 75 - svar har inkommit

Hej
Är inte så insatt i det här med vikter, men jag fick förfrågan av säljaren om han skulle "typa" in den på 3 650 kg. Eftersom jag har körkort utfärdat före 1996 är det då inga problem.
Ska bilen köras av personer med körkort utfärdat efter 1996 är det 3 500 kg som gäller. Möjligt att man kan ha högre viktklass om man har lastbilskort.

Har också hört något om ändrade viktklasser som träder i kraft 2013. Kan inget om det, men kanske finns det någon som läser detta som har mer kunskap.
Tydligen är totalvikten 3 190 enligt tråden längst upp. Det innebär att du får lasta 460 kg till....Trevlig helg! :bye:
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Vikt MC4 75 - svar har inkommit

Gokväll(natt)

Är på "hemlis" med MCLOUISklubben runt Ulricehamn. Vi är 20 bilar och ska under morgondagen, läs lördag, besöka, ja det är det som är "hemlisen". Detta är en årlig tradition i klubben. Någon medlem ordnar "hemlisen" och ett antal medlemmar kommer och har mycket trevligt tillsammans några dagar.

scaniaboy, jag kollar upp efter helgen hur medlemsansökan ligger till.
ha de...................:yes:
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Vikt MC4 75 - svar har inkommit

Hur många har 636 G Tandy köpte vår 08 och har inte haft några större fel, verkar vara en premiumbil. Inga lösa skruvar och andra lustigheter som det framgår då och då från många fabrikat. Som sagt mycket nöjda, gjort lite egna modifieringar under åren men det får vi ta en annan gång. Gillar alkovbilar det blir så fin takhöjd och 4 bäddar uppbäddade hela tiden.
 
Toppen