• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken är bäst att handla av?

Country

HBK Medlem
Inlägg
190
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2024
Det finns ju många husbils försäljare i vårt av långa land!

Och vi alla husbilägare har ju olika favoriter vi handlar hos

som vi tycker ger oss bra erbjudande då vi köper husbilar !:mh4:

Så min fråga är vem handlar vi alla HBK:are oftas hos ?

Så Vem säljer flest husbilar:)

Vi har våran favorit Östgötacamping Mantorp:)


country/Wanja
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Har jobbat i bank hela mitt liv och på 80-talet frågade jag bland vänner och kompisar, vilken bank tycker du är bäst. Svaret i stort sätt alla gav, där jag får lån och trevligt bemötande.

Gäller säkert också när vi köper husbil, personkemin skall stämma, vi får ett bra pris, trevligt bemötande och bra service efter köpet. Vilket företag som är bäst kan man säkert inte svara på, för vissa gilla företag A medan andra ogillar företag A.

Köpt 2 husbilar, första ställen bra bemötande tills jag kört där ifrån sen "skit"
andra husbilen bra hitils och jag har köpt i Pukavik hos Nilsson
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Har bytt först husvagnar sen husbilar hos Östgöta camping i över 20 år och varit nöjd. Men vår senaste HB köpte vi i Mellerud då ÖC inte kunde uppfylla våra önske mål. Åkte av en tillfällighet förbi handlaren i Mellerud i slutet på augusti 2011 och tänk där stod DEN.
Blev jätte väl mottagna fick bra betalt för vår gamla och mellanpriset var helt till belåtenhet så det blev ett byte. Vår nya pärla är en Tec Freetec 708 ti med långbäddar och stort garage. Som har en lastvikt på 575 kg sen vi fått den uppvägd från 3500-3850 vilket handlaren stod för hela kostnaden av.
MVH Gunilla
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Det är nog bra att köpa så nära som möjligt där man bor,mest praktiskt vid ev fel, men dom stora handlarna är oftast seriösa, men ingen vill väl ha dåligt rykte,som dom snabbt kan få idag via alla klubbsidor som finns,det är lättare att tappa 10 kunder en att få 2nya Hälsningar Lasse
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Köpte vår första husbil av PR husbilar i Sollebrunn, jättenöjda med deras service, även efter köpet!!
Vår nuvarande husbil köpte vi hos Lödde Husvagnar, mycket nöjda med dem också. Framförallt deras proffsiga bemötande när jag svarade på anonns på blocket, snabbt svar på alla mina frågor via mail. När vi åkte för att kolla på bilen så tog de god tid på sig att hjälpa oss, trots att det var många kunder i butiken.
Vi är relativt unga, så vi brukar inte få så mycket hjälp när man tittar på husbilar. Känns som handlarna tänker - "de ungdommarna kommer aldrig att köpa husbil", men inte Lödde Husvagnar! Verkligen roligt att handla av dem!

Jag tror även att handlarna måste börja svara på mail, man jobbar på dagarna då hinner man inte prata i telefon, allstå skickar man mail på kvällen. Tyvärr många som inte svarar på mail!!
Skickade ett mail till verkstaden på FJ Husvagncenter i Falkenberg för tre veckor sedan ang offert för montera solcell, fortfarande inget svar.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Bengt i Örkleljunga gissar jag att säljer mest. Köpte min nuvarande husbil där och har bara gott att säga om dom än så länge. En markant skillnad mot Autohallen i Hol där första husbilen köptes. Förtroendet för den firman sjönk i takt med dåliga jobb, felfakturering som aldrig rättades till, reservdelar som inte kom hem etc. Urusel kundkontakt, inga svar på frågor eller mail. Ringde deras leverantör för att kolla läget på reservdelsleveranser till Autohallen, ända sättet att få ett vettigt svar. Skönt att vara av med den problemfirman. Välj husbilsfirma med omsorg om du vill minimera problem //Peter
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Bengt i Örkleljunga gissar jag att säljer mest. Köpte min nuvarande husbil där och har bara gott att säga om dom än så länge. En markant skillnad mot Autohallen i Hol där första husbilen köptes. Förtroendet för den firman sjönk i takt med dåliga jobb, felfakturering som aldrig rättades till, reservdelar som inte kom hem etc. Urusel kundkontakt, inga svar på frågor eller mail. Ringde deras leverantör för att kolla läget på reservdelsleveranser till Autohallen, ända sättet att få ett vettigt svar. Skönt att vara av med den problemfirman. Välj husbilsfirma med omsorg om du vill minimera problem //Peter

Håller med dig gällande Autohallen i Lomma. Ringde man verkstaden så var man till besvär.
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Gokväll

Knepigt detta med att jämföra olika ställen. När någon inte är nöjd med en säljare och skriver mer eller mindre nedlåtande saker om firman,vad vet jag hur den som skriver dessa ord betett sig i förhållandet gentemot nämda firma? I alla avtal/köp/förhållande osv. så är det ALLTID två parter. Är av den gamla uppfattningen att det inte är ens fel att två träter. Vi har handlat två bilar av Autohallen i Hol och är jättenöjda med båda köpen. Gäller även eftervården av bilen, som varit få tillfällen hittills.

ha de..........:aja:
 

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Hej!

Egen erfa säger att Husvagnsexpo i Bromölla har ett synnerligen trevligt bemötande också efter ett köp och dessutom ett gott urval av produkter.

Närhet alltid positivt för att få hjälp, för det gäller att inse att det behöver man med jämna mellanrum. Att äga husbil är som att äga hus. Underhållsbehovet är konstant.

Lycka till!
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Den bästa är Vinslövsfritidsgenter dom ställer alltid upp när det behövs trevlig personal dom ordnar utflycter och fester för kunderna, där har jag handlat min HB och fem husvagnar, bättre firma får man leta länge efter dom är kanske inte absolut billigast men dom är klart bäst.
 
K

k.skoog

Guest
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Hej! Har köpt fyra husbilar av HusvagnsSvensson i Lidköping. Mycket bra bemötande även efter köp fel har alltid rättats till utan minsta snack. Kontakt Joel eller Lennart så förstår Ni vad jag menar. Men som många tidigare sagt så är det viktigt att man skapar ett förtroende mellan köpare o säljare.
Ha det bra där ute/krister
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Ja har du rätt i , nu gällde det efterservicen som inte fungerade för min del. 2 fuktskador som inte blev täta, dekal som demonterades och aldrig kom dit, bodelsdörr som behövde bytas på grund av att den lossnat i ramen. Fick ett pris ink moms för detta jobb som senare fakturerades +moms. Dörren fick jag justera själv för att den skulle bli tät. Fyra veckors leveranstid som blev 6 månader osv. Och all utebliven feedback när man vill komma framåt. Försökte ordna ett möte med ägaren av Autohallen men även detta misslyckades. // Peter
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.835
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Har i 25 år handlat och fått hjälp av Per Rasmusson på Holiday Husbilscenter i Löddeköpinge. www.holiday.st Det kommer jag att fortsätta med! :)

:-/<rister
 

Yngve o Susanne

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
246
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är bäst att handla av?



Hej!
Har köpt två husbilar på sex år av husbilslandet.
Ja måste säga att bättre bemötande och kunnande än man får av Nicklas killar kan jag inte tänka mig. Både före och efter köp.
Husbilslandet vill jag varmt rekommendera vid köp och service av husbil.

Må så gött
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Vilken är bäst att handla av?

Min senaste husbil köptes från CODAT i Fritsla. Dom har i stora delar tagit ansvar för de brister jag påpekat, men det känns olustigt när dom hela tiden påtalar för mig vilken dålig ekonomisk affär den bilen blir för CODAT när dom måste åtgärda fel och brister som jag påtalar. För övrigt så väntar jag fortfarande på en ny kylskåpsdörr, då man misslyckades att fixa tätheten och färdlåset på den befintliga. Inget är som väntans tider!
 
F

F.d. 55275

Guest
Sv: Vilken är bäst att handla av?

:wub:Bengt i Örkelljunga har förändrat sin organisation, alla har väl sett deras förmånliga garantier ! Vår senaste husbil som vi köpt i år fick en del elproblem efter leverans, men vilken service alla ställde upp trots verkstaden var fullbelagd.
Man blir imponerad, även våran säljare tog på sig overallen och gick ut på verkstan !!!
 
Toppen