• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elproblem

F

F.d. 50293

Guest
Har en Knaus Van Ti 08.

När jag slår till 12 voltsystemet fungerar det utmärkt. Efter ungefär 2 minuter brytsstömen utan att nån gör något. det går att kopplafrån systemet och slå på det igen, men stömen bryts efter 2 min igen. har brivat att ta bortt alla sökringer, koppla bort bodelsbatteriet, men samma sak händer ändå.
Någon som har en lösning?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Elproblem

Ingen løsning, men en ide om hva som kan lage slike effekter. I elblokken finnes det en logikk som skal slå fra hovedbryteren om spenningen faller under en bestemt verdi - ofte 10,5V. Dette kan oppstå om det er en dårlig kontakt enten på + eller - sidan. Typisk for en dårlig kopling er at det blir større motstand når den blir varmet opp og dermed større spenningsfall. Voltmeter på inngangen til elblokken kan evt bekrefte dette om ikke feilen ligger inne i elblokken.
 
Toppen