• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billig gasol i skepplanda

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Billig gasol i skepplanda

Hej Laisvik !
I vilken verklighet lever ni i?
Vad blir priset för en P11 flaska, är löneskildringarna så stora i detta Svenka föregångsland så ni tycker det är "billigt"??????????????????????????
mvh.


Nu kan man åka till skepplanda och fylla på gasol. 25 kr kilo man betalar bara för de som får plats. har varit där och fyllt på. Jätte bra.WWW.gasoldirekt.se
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Billig gasol i skepplanda

Glad jeg har tank for LPG = gasol, fyllte 50 liter = 25 kg for 6:20 NOK pr liter på Strømmen lørdag. Ikke allt er dyrere i Norge!
 
F

F.d. 25063

Guest
Sv: Billig gasol i skepplanda

Om du tycker det är dyrt med 25 kr/kg alltså 275 kr för en p11 kan du väl tipsa om var du köper gasol?
 

Gotand

FD HBK Medlem
Inlägg
213
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Sv: Billig gasol i skepplanda

Jag tror att "Laisvik" även tog med i beräkningen att han kanske fyller när flaskan inte är tom. T.ex. att det är nästan 2 kg kvar. Då är det ju 50kr vinst där med. Om man inte har dubbelmontage, och kan tömma helt, så föreställer jag mig att många gör så, för att vara på säkra sidan,. Jag har själv skaffat en "bagagevåg" som klarar 40kg, för att kolla mina gamla p11 inför längre resor.
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Billig gasol i skepplanda

Vi har en tysk flaska som vi inte vill byta bort. Så är det kanon att fylla på. Killen i skeplanda är dessutom kanontrevlig!

/Lovisa
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Billig gasol i skepplanda

Det finns 2 handlare i Åhus. Vi betalade 190 för P11 hos ÅhusGas (längst bort längs vägen mot N Åsum) nyligen. Vilken handlare tog bara 160?
 

Käthe & Per

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Skutskär
HBK-Nr
4069
Medlemskap
2024
Sv: Billig gasol i skepplanda

flor16!
Varför inte glädjas sig åt att det finns möjlighet att köpa gasol i lösvikt för den som så önskar. Vad priset anbelangar, så ligger det på en rimlig nivå för den som passerar Skepplanda.
Jag har nyligen kompletterat med några kilo själv när jag ändå hade vägarna förbi. Trevlig och hjälpsam kille dessutom. Dessa och liknande initiativ skall självfallet uppmuntras och att kunskapen om Skeppland skall spridas.
 

Magnus.F

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
9644
Medlemskap
2024
Sv: Billig gasol i skepplanda

har suttit och läst alla in lägg och jag blir förvånad över hur ni kastar "skit" på varann.
här i lidköping kostar det 450kr att fylla en p11 då är det billigt att fylla i skepplanda för 275.
men i åhus kostar det 190. det är skitbilligt!
jag tycker att det är bra att det öppnar nya ställen som säljer billig gasol. sedan vad som är billigt eller dyrt tycker jag att varje person kan hålla för sig själv. utan fortsätt att skriv gasolpriser på detta forum så då kan man själv avgöra om det är billigt eller dyrt
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Billig gasol i skepplanda

Läser om era flaskor och har lagt märke till att dom flesta har P11 varför använder ni inte den förträffliga PA11 istället den väger betydligt mindre och finns att byta på dom flesta gasoldepåer.

JOE
 
F

F.d. 16731

Guest
Sv: Billig gasol i skepplanda

Hos Tumbo husbilar/husvagnar Kvicksund kostar en P11 330,00 har man erhållit Tumbo kort vid köp av Husbil eller Husvagn så kostar P11 300,00, i Ok Sätra och Köping kostar en P11 610,00
 
Toppen