• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diesel fråga ??

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Är det nån som VET,om det är skillnad på dieselkvaliten "effekt" på våra mackar, någon påstod att hans bilar o traktor gick bättre på Jet Diesel än tex OKs, Svara bara om du har fakta, vad som man tror eller själv upplever är ointressant, hälsningar Lasse
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Diesel fråga ??

I Tyskland finns något liknande som kallas V-Power som dessutom är ca 10-15% dyrare än vanlig diesel. Vi provade detta när vi körde från Rendsburg senast med förhoppningen att bilen skulle dra mindre och gå bättre.

Tji fick vi. Bränsleförbrukningen ökade med ca 15% och någon skillnad på motorns gång kunde jag inte märka.

Kanske är denna kvalitet tänkt för personbilar som vill få ut bättre prestanda, vad vet jag? Men det jag vet är det det var både första och sista gången vi provade denna kvalitet.

Vi håller oss till det gamla vanliga.
Lasse J
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Diesel fråga ??

Jag tankar oftast på Volvo Tanka som har OKQ8:s diesel, eller på Preem.

Jag tycker mej märka att husbilen drar något mindre och är lite piggare med Preem:s diesel i tankarna.

På personbilen märks det inte skillnad.

//Tommy
 
Toppen