• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byte bilbatteri

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tommy Fo

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Falun
HBK-Nr
1758
Medlemskap
2025
Vi har en Hobby T 555 FS -07 och jag börjar bli tveksam över kapaciteten på bilbatteri och skulle vilja kunna lyfta ut det. Jag har försökt att få loss batteriet som är placerat under förarstolen tillsammans med bodelsbatteriet nr 2. Jag har lossat en fästbygel som sitter fastskruvad på tre punkter, men lycka inte lossa det ändå. Är det någon som vet hur det ska det ska göras?
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Byte bilbatteri

Vi har en Hobby T 555 FS -07 och jag börjar bli tveksam över kapaciteten på bilbatteri och skulle vilja kunna lyfta ut det. Jag har försökt att få loss batteriet som är placerat under förarstolen tillsammans med bodelsbatteriet nr 2. Jag har lossat en fästbygel som sitter fastskruvad på tre punkter, men lycka inte lossa det ändå. Är det någon som vet hur det ska det ska göras?

Hej!!
Om du har tagit bort förarstolen och fästbygel helt och lossat kabelskurna och ventilations slangen så sak batteriet vara lös..bara lyfta upp, så är det på våra bil men våra modell är två år äldre än din.
 
Senast ändrad:

Tommy Fo

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Falun
HBK-Nr
1758
Medlemskap
2025
Sv: Byte bilbatteri

Hej Sacce och tack för svar. Det är något mer komplicerat än så. Jag har pratat med verkstaden på Forsbergs Fritidscenter idag och de var inte helt säkra men jag ska prova och montera bort bodelsbatteriet först för att se om jag kan komma åt och lossa bildelsbatteriet. Jag ska testa när vädret blir lite bättre :)!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen