• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Super snabb hjälp åker om 2 tim.

D

Deleted member 11118

Guest
Varmvatten beredaren tappade själv ut vattnet, det var kallt i natt på uppfarten - 6. Så nu vet jag det funkar. Nu försöker jag trycka in den blåa knappen men den åker bara ut igen, tror det är en trumma sak, hade likadan på förra husvagnen

HJÄLP

Lars Jönsson
 

Lodjuret

HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024
Sv: Super snabb hjälp åker om 2 tim.

Du är på rätt väg, finns ju en frost funktion som tappar ur vattnet om det blir minus grader, vet inte hur det är med just din Truma, brukar finnas åtminstone två saker, dels en strömbrytare som skall återställas och en till funktion har jag för mig, titta i instruktionsboken, brukar gå snabbast, eller sök instruktioner på nätet, finns mycket om Truma
Lennart
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Super snabb hjälp åker om 2 tim.

Jag har en Alde 3010 men det står Truma på den mogängen där vattnet rinner ut. Sätter på värmen så får jag se om det hjälper.

Blå grej på ovansidan och blå knapp på sidan, vet hur man gör men knappen stannar inte inne.
 

rune-680

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Västerås
HBK-Nr
3537
Medlemskap
2024
Sv: Super snabb hjälp åker om 2 tim.

Här kommer hjälp
starta värmaren en stund så att det blir lite värme runt ventilen så tar det ut självutlösningen, har haft samma erfarenhet som du

Lycka till

Rune
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Super snabb hjälp åker om 2 tim.

funkar nu, när värmen kom igång blev det bra

tusen tusen tack från en som bara vet hur man kör och tankar.

GLAD PÅSK:mcride:
 
Toppen