• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elverk

F

F.d. 2297

Guest
Hej
Vi tänkte köpa ett elverk för att använda i husbilen är det någon som kan ge ett råd vad man skall köpa
Hälsn
Elving
 
F

F.d. 25063

Guest
Sv: Elverk

Hondas elverk lär vara tysta men tyvärr väldigt dyra.Därför bör man kanske provlyssna olika alternativ för att veta om skillnaden i ljud är så stor så det motiverar merkostnaden.

M.v.h. G-O Larsson
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: Elverk

Tråkiga svar ni ger till folk som funderar på skaffa elverk. Alla vet nog att elverk låter mer eller mindre." Ett som inte hörs" är ju ett hån till frågeställaren. Som någon skrev tidigare är Hondas elverk överlägsen både bullermässigt och driftsäkra. Ungar hörs dom okså, samt hundar. Stanna hemma ni som inte tål att
nåt väsnas. Använd det sunda förnuftet med era elverk../Häggen i Umeå
 
Senast ändrad:

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.522
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Elverk

Hej
Vi tänkte köpa ett elverk för att använda i husbilen är det någon som kan ge ett råd vad man skall köpa
Hälsn
Elving


Hej

Jag vet inte vad du vill använda elverket till. Ladda batterier eller köra någon 230 Volts apparat, t ex AC.

Det absolut bästa är ett Honda elverk. Kostar mer än kinesiska kopior som t ex Kipor. Men det verkar finnas gott om begagnade på Blocket. Vissa har nog inte gått många timmar.
 

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
696
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2024
Sv: Elverk

Kipor!
Det är en kopia på Honda som duger bra. Tänk på att köpa ett med tillräckligt effekt. Ex.vis är väl de många hårtorkar 1200 W. Då behöver ni ett verk på minst 1300W.
/ Olle
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Elverk

Har ett Bosch med seliniumfoder går bra men visst låter det 1.000 w har gått två tankar högsta kvalitet står bara till ingen nytta.
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Elverk

Häggen!Svaren är inte så tråkiga som att stå vid sidan om ett elverk.Råkade ut för detta i somras och när jag påpekade att det lät efter 2 timmar,så fick rådet att fara dit där det är varmare än där vi var.Det finns ju bra alternativ om än dyrare.
Anders.B
 

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
Sv: Elverk

Hej ! gå in på duahuset.se dom säljer bl.a kipor..Jag köpte deras inverterverk ig1000 pris 3625kr plus frakt 180kr och hämtade verket på Hemköp ..går mycket tyst runt 54db..Husvagnssvensson i Lidköping tar 6000kr å hämtas då i butik
duabhuset i mönsterås har en hel radda med olika storlekar...skall man inte lysa upp hela Älvsborgsbron så kanske man inte behöver så stort verk
Ha det gött Hälsningar Håkan
 
Toppen