• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Design och bra funktion??

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Inte alltid detta med design är en bra lösning. Sitter en gasolhäll Dometic CCK 09 i min nyinskaffade Knaus C-liner. Tar evigheter innan den blir varm och ännu
längre tid innan den kallnar. detta kommer att märkas av mycket när
det blir sommar och varmt ute när innertempen höjs onödigt mycket.
Samt risken att bränna nåt på den avslagna spisen. Häggen i ett snöande Umeå
 
F

F.d. 53198

Guest
Sv: Design och bra funktion??

Tar evigheter innan den blir varm och ännu
längre tid innan den kallnar.
På hemsidan hävdar Dometic att spisen är extremt effektiv, men när jag jämför producerad värmeeffekt per gasmängd med andra spisar på samma sajt så blir resultaten till förväxling lika. Sannolikt mäter dom gasförbrukningen och utgår från att en timförbrukning om 100 gram genererar 1.37-1.39 kW.

För mig går funktion före design. Dessutom innebär ordet design inte mycket mer än att någon bestämt hur föremålet skall se ut.

Med vänlig hälsning / Erik Edlund / Umeå
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Design och bra funktion??

Design = ser snyggt ut och är oftast lite användarovänligt.

Jag föredrar att allt fungerar smidigt och funktionellt för mej är design också bara en kostnad man betalar extra för.

Lars Jönsson
 
A

Alfa2600

Guest
Sv: Design och bra funktion??

Hej, jag har en likadan bil som du och har noterat att värmevredet antagligen är något felkalibrerat. Om jag ställer det på max så tar det lång tid att värma upp, däremot om jag drar ned den något så blir det betydligt bättre fart. Kanske något att pröva.

Bästa hälsningar

Hans
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Design och bra funktion??

"På min tid" sa vi: "Är det praktiskt så är det vackert!"

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29763

Guest
Sv: Design och bra funktion??

Tänk att tiderna förendras, först kommer snygg och vacker, funktionell ?? vad är det ??
Kristina 344 :twitcy:
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Design och bra funktion??

Vet inte tiderna förändrats så mycket i det avseendet. Träffade i början av mitt yrkesliv (nån gång strax efter stenåldern) på flera som ansåg att form var mycket viktigare än funktion.
 
Toppen