• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hbk kläder

Jeepkungen

HBK Medlem
Inlägg
636
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Fanns en tråd här för ett tag sedan om Hbk kläder, jackor med Hbk tryck bland annat.
Kan inte hitta den nu, någon som vet hur man gör för att hitta den ?
 
H

hianders

Guest
Sv: Hbk kläder

Det var väl LR-design, d v s Runar & Lovisa som väl ska lägga ner/sälja? sin verksamhet. De fanns (finns?) under Företagsforum.

Annars finns det ju också under Web-shopen till vänster i menyn.

fru hianders/Inger
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Hbk kläder

Hej

Ja det stämmer.

Vår verksamhet är såld per den 30/3-2012

Har tagit bort alla trådar på företagsforumet och kommer idag att posta de ordrar som finns ute. (Tack för tålamodet till dem)

Hälsningar
Lovisa
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hbk kläder

Den kille som ni sålde det till får inte fortsätta sälja dessa produkterna om det finns efterfrågan och at HBK kunderna är nöjda , eller vad säger styrelsen för det är väl deras beslut ?
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Hbk kläder

Hej, det stämmer, och det är väl bara att söka att man vill vara med på företagforumet och minst ge 10% rabatt.

/R
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Hbk kläder

Enda kraven för att få vara med i Företagsforum, är att man är registrerad som intresserad, och ger medlemsrabatt.
Calle / ansv. företagsforum
 

Jeepkungen

HBK Medlem
Inlägg
636
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Sv: Hbk kläder

Typiskt, jag som tänkte köpa en jacka med Hbk tryck eftersom det för en gångs skull fanns lite större storlekar att välja på :(.
Tack för hjälpen ändå.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Hbk kläder

Visst är / vore det smidigt med ett & samma ställe att beställa tex. en jacka med HBK brodyr på.
Men jag antar att jag får lova att beställa en dito med mitt HBK nummer på från vart jag vill,
så länge det är inom ramarna rätt format på logo etc?

Vänligen, Magnus
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Hbk kläder

En bra grej vore väl om HBK tog fram välgjorda broderade märken i lite olika storlekar.
Då kan man ju själv utsmycka sin favoritjacka, keps eller liknande.
Varför inte ett alternativ med bara symbolen utan text, då blir det verkligen exklusivt.
Enligt min uppfattning är HBKs symbol ett så starkt varumärke i husbilskretsar så texten skulle i det fallet vara onödig och märket skulle gå att göra mindre.

Den som ritat symbolen kan säkert ta fram ett bra förslag på utformning i så fall.

Raderad pga intrång i mönsterskydd/HBK WEB
 

Jeepkungen

HBK Medlem
Inlägg
636
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Sv: Hbk kläder

Som Viking Line loggan, ser bara delar av ordet men alla vet vad det står.
Ingen dum tanke...
 
H

hianders

Guest
Sv: Hbk kläder

Det finns redan framtaget en liten tyglogga som man kan beställa under Web-shopen under Siffror och Dekaler. Jag har själv satt på en sådan på min jacka på framsidan (det finns en logga på baksidan) för att även se HBK-märket på framsidan.

Inger/fr hianders
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Hbk kläder

Om det är intressant kan jag kan kolla med frugan vad det kan kosta då hon jobbar med loggor o har brodyrsymaskiner.
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Hbk kläder

Är det den med sälen?

Jappe

Nej, den med enbart text. Men av hela texten "VIKING LINE" visas ibland bara ett utsnitt, t.ex. "NG LIN", de flesta vet ändå vad som avses. Rederiet har verkligen lyckats plantera en logga som slagit rot.
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Hbk kläder

Håller helt med dig Harry.
Faktum är att inte ens "N":et är med.
Det står bara NG LI i den reklam jag sett.

Med en textlös variant på HBK-symbolen kunde man få till riktigt små märken för kläder, typ tröjmärken.

Men i mångt och mycket är det upphovsmannen/kvinnan som skall säga sitt.
Någon som vet vem som gjort den fina symbolen?
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Hbk kläder

Brodyrfil är inget ni behöver ta fram. Vi har HBK loggan syngnsatt i två storlekar. Ett för bröst och en för rygg.

De vi inte har kvar från och med idag är våra brodyrmaskiner.

/R
 

PoPS

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Vara
HBK-Nr
3114
Medlemskap
2025
Sv: Hbk kläder

Gomer:
Om jag inte helt missminner mig så tror jag det är Postis som gjort loggan.
Trevlig helg.
Pia
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Hbk kläder

Lite på sidan om klädämnet.
I min skrivbordslåda har jag ett liggande A4 papper med Husbilsklubbens logga på.
På den nedre delen har jag självlagt till mitt riktiga namn, "internetalias", mitt mobilnummer och mitt HBK nummer. Jag har letat efter denna fil på HBK:s sidor med sökmotorn men kan inte finna den. Någon som vet var filen finns eller tagit vägen???


Mvh
larsemil
 
Toppen