• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiats nya 3,0 l motor 177 Hk

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Är det någon som vet om det från fabrik är monterat värmare i vevhusventilationen på Fiats nya 3,0 l motor 177 HK, eller är det extrautrustning på bilar som går till Sverige?

/Bosse
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Fiats nya 3,0 l motor 177 Hk

Gokväll

Enl Fiat uppstår inte frysproblemet på dessa motorer.

Hejs

Claes 105
 

Nisse & Agneta

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
944
Medlemskap
2024
Sv: Fiats nya 3,0 l motor 177 Hk

Hej.
Har en Fiat med 3,0 men inte med 177 hk utan 157 hk och var i kontakt med Fiat just om detta och fick till svar att på 3,0 så är det standard eller om det är någon omkonstruktion vet jag inte säkert men det svar jag fick var att det inte var några problem med isproppar i vevhusv på dessa utan jag kunde åka tryggt.
 
F

F.d. 1286

Guest
Sv: Fiats nya 3,0 l motor 177 Hk

Har en annan fråga på samma motor: Har din motor ork i backarna? Finnsdet pådrag när du gasar på 6:an i ca 100 km/tim? Vår bil orkar inte alls i backarna utan dör vid ca 90km/tim! Om jag växlar ner så dör den på 5:ans växel i ca 80 km/tim! Har du samma problem? Åtgången per mil är 1,07 l och den har gått ca 1200 mil.
 
Toppen