• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dethleffs Magic Edition

F

F.d. 53127

Guest
Är det nån som kör en sådan? Vad har Ni för erfarenhet av den ?
Funderar att bli med en sån denna sommar ???
 
F

F.d. 25310

Guest
Sv: Dethleffs Magic Edition

Är det nån som kör en sådan? Vad har Ni för erfarenhet av den ?
Funderar att bli med en sån denna sommar ???

Hej
Har en Magic White-11, 130 hk multijet, kört en säsong, tycker det mesta är bra, motorn räcker till, bra disponerad, mindre bra är en nivåskillnad i golvet, men man vänjer sig vid det.
Sammantaget är det en bra HB, är min åsikt.

Christer
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Dethleffs Magic Edition

Hej
Har en Magic White-11, 130 hk multijet, kört en säsong, tycker det mesta är bra, motorn räcker till, bra disponerad, mindre bra är en nivåskillnad i golvet, men man vänjer sig vid det.
Sammantaget är det en bra HB, är min åsikt.

Christer
OJ:mcride:
 
F

F.d. 29989

Guest
Sv: Dethleffs Magic Edition

Vår Magic är en integrerad EB 3.0L, bo-kyla, webasto, parabol, mm. Fick den maj -11 via Tornspiran/HB-kungen = mkt bra pris. Vi har nu kört c:a 1.500 mil, var på Lofoten > Nordkap i somras. Är mycket körbar med 3.0L-motorn. Allt har fungerat mycket bra. Vintercampat i Duved + Idre i vinter. Abolut inga problem med värmen. På 3kW i Alden kan man stänga av gasolvärmen med minus 10/15 grader ute.
Enda strulet, kontakten till vindrutetorkarmotorn glappade vilket gjorde man bara fick en torkar-hastighet, fixade det själv på 2 min. Det är allt. Vi är mycket nöjda. I sommar åker vi till Italien/Venedig > Pisa. Det kommer att bli kanon. Om ni köper en 2012 se till att få den med 4.250kg totvikt om ni ska ha mycket utrustning. 2011 gick bara att få som 4.000kg. Mvh Philip
 
Toppen